Sharp vyvinul 3D dotykový displej bez nutnosti použít speciální brýle

Společnost Sharp vyvinula 3D dotykový displej s nejvyšším průmyslově vyráběným jasem umožňujícím přepínat mezi 2D a 3D režimy. Uživatelé mohou vidět 3D obraz bez nutnosti používat speciální brýle, což dělá z tohoto displeje z tekutých krystalů ideální součást mobilních zařízení jako jsou digitální kamery, mobilní telefony nebo chytré telefony.

Nově vyvinutý 3D LCD používá tzv. parallaxovou bariéru pro zobrazené 3D obrázků. Tato parallaxová bariéra, která má řadu svislých otvorů, je zabudována do běžného LCD, aby kontrolovala světelný tok určený pro levé a pravé oko, což ve výsledku vytváří dojem hloubky obrazu. Tradiční 3D LCD s tímto systémem mají problémy zobrazit vysoce kvalitní obrázky v 3D režimu.

3D LCD vyvinutý nyní Sharpem výrazně vylepšuje kvalitu obrazu dosáhnutím vysokého jasu a nízkého tzv. crosstalku, a todíky vylepšené v CG-křemíkové technologiia optimalizaci parallaxové bariéry. Pokrok v CG-křemíkové technologii zmenšily vzdálenost vedení uvnitř LCD panelů, což umožňuje průnik většího množství světla a zdvojnásobuje jas (na 500 cd/m2, nejvyšší u masově vyráběných displejů) v porovnání s běžnými modely. Navíc optimalizací parallaxové bariéry se zvýšila i světelná účinnost a byl výrazně potlačen crosstalk. Tenkost těchto LCD modulů je téměř stejná jako běžných 2D displejů a to dokonce i v případě dotykového displeje. Protože 3D obraz může být zobrazen jak na výšku, tak i na šířku obrazovky, jsou tyto displeje ideální pro sofistikovaná mobilní zařízení jako jsou chytré telefony.

Sharp vyvinul také 3D LCD bez dotykové obrazovky a začne s masovou výrobou v první polovině fiskálního roku 2010.

-

Tradiční 3D LCD

Nově vyvinutý 3D LCD

Rozdíl oproti tradičnímu 3D LCD

Velikost obrazovky

2,4 palců

3,4 palců

Rozlišení obrazovky (v pixelech)

QVGA

(240 x 320 pixelů)

FWVGA

(480 x 854 pixelů)

Přibližně dvojnásobné horizontální i vertikální rozlišení

Jas (2D režim)

250 cd/ m2

500 cd/ m2

Přibližně dvojnásobný

Kontrastní poměr

100:1

1 000:1

Přibližně 10krát větší

Funkce dotykové obrazovky

Bez dotykové obrazovky

S dotykovou obrazovkou /

Bez dotykové obrazovky

Speciál o 3D

Praktické rady, tipy, recenze a další informace o novinkách, které patří k vysokému rozlišení a kvalitnímu obrazu a zobrazení 3D.

Určitě si přečtěte

Články odjinud