nazirk
2. května 2009 • 16:28

Dopredu upozorňujem, že som laik. V minulosti som mal viacero slúchadiel – Sony, Bandridge, Koss ale nie v takej kategórii. Slúchadlá používam veľmi málo. Teraz mám AKG K-105 wireles. Všetci ospevujete Sennheiser PX100 a Koss portaPro. Tak som si ich chcel kúpiť. Koss portaPro stoja u nás 1690 Sk a Sennheiser PX100 cca 1400 Sk. Nie že by som na to nemal, ale ako som spomínal nepoužívam slúchadlá tak často. Potreboval som niečo kvalitné za dobrú cenu. U nás zlacnili AKG K412P na 600 Sk / 19,99 EUR. Tak som si ich kúpil. Otestoval som ich s prihliadnutím na hore uvedený test. Mám staršiu ale dobrú Yamahu.
Slúchadlá sedia na hlave dobre, netlačia ani po dlhšom počúvaní. Toľko kritizovaný zvuk /že nemá väčšie basy a výšky/ je podľa mňa OK. Zvuk má byť neutrálny. Mnohí sú ovplyvnený japonskými prístrojmi, ktoré sú naladené pre ucho Japonca / výrazné zvončeky, atď/. Nie pre Európana. Kto si chce však pridať výška a basy má predsa equalizér. Veľmi záleží aj na kvalite nahrávky. Mám diskografiu Depp Purple a rozdiely v kvalite sú obrovské.
Na klasike /Vltava od B. Smetanu/ je počuť každé cinknutie triangla.
Skreslenie na nových CD som pri zvýšenej hlasitosti nezaznamenal. Skúšal som si pustiť nové CD P. Nagy – Havrany a Labute ,tak silno, že mi skoro roztrhlo hlavu a skreslenie som nezaznamenal. U niektorých DC staršieho vydania však áno.
Dynamika – je sporná opäť záleží chuti počúvajúceho a aj na tom ako je nahrávka zmixovaná. U niektorých DC bola slabšia ale niektoré mali dynamiku výbornú.
Výborne hrali aj na MP4 Verszo CUBE. Na to že sú to MP3 mali veľmi dobrý zvuk.
To je moje hodnotenie laika. Myslím si, že AKG K412P sú vynikajúce slúchadlá v súčasnosti za super cenu.
Ešte jedna zaujímavosť. V poslednej dobe som si nahral pár SR a ČR MP3. Na týchto slúchadlách som zistil, že asi nevieme nastaviť prevod na MP alebo dávame najväčšiu kompresiu, lebo tie nahrávky boli hrozné. Naopak MP3 stiahnuté zo zahraničia boli prekvapujúco dobrej kvality. Teraz sa však budem spoliehať na originál a maximálne na Flac.

karel
12. prosince 2007 • 1:32

mam PX100ky necelé dva roky a pri kazdem poslouchani prozivam opakovany orgasticky prozitek z hudby. Pro posluchace prevazne kytarove hudby (rock/jazz/pop) nejlepsi volba! Extremne citelne a jasne vysky, dobre stredy a plne vyvazene basy s dostatecnou hutnosti. Ve spojení s kvalitním mp3 prehravacem se z PX100 stava opravdu paradni hudebni spolecnik na cesty a nejen na ně.Jen bych se rad poptal. Sháním náhradní molitany na tyto sluchátka. Nevíte někdo, kde je sehnat?

Onno
19. ledna 2008 • 10:31

http://www.headphones.cz/inshop/nahradni-dily/nausniky/nahradni-molitany-pro-sennheiser-px-100.htm:-)

petana2
23. září 2008 • 23:34

Již jsem také ztratil molitany na tato sluchátka, mají je i v cybexu, pokusj si z Prahy... Jinak je to jedna z mála věcí, které jsem si koupil, a z které mám jenom radost, úžasný zvuk, skvělé zpracování, slušná cena, co víc si přát :-)

petana2
23. září 2008 • 23:35

ach ta gramatika, ale čas jsou peníze :-)

Hatlapatka
23. listopadu 2007 • 18:52

Mam PX100-vky doma, vyborne sluchatka! Ocenuju na nich ze jsou velice lehke a pohodlne, pouzivam je pri hrani onlajnovych fps a uz se mi nekolikrat stalo ze jsem jim pri vstavani od stolu malem utrhl kablik, zapomnel jsem totiz ze je mam na hlave :-D Problem s otlacenymi boltci jako autor nemam ani po 6 hodinach nonstop parby, naopak, jsou uzasne pohodlne. Zvuk mi taky maximalne vyhovuje, nemam moc rad prebasovany projev ala Kossy, tady je zvuk krystalicky cisty a pruzracny s primerenym mnozstvim basu. Za ty prachy fakt super sluchatka.

Hendrix
3. prosince 2007 • 1:11

Pouze potvrzuji. Jsem poloprof. muzikant a u Seinů PX100 oceňuji VELICE vyvážený zvuk, což já preferuji a krásně prokreslené střední i vyšší frekvence. Někdo ale může preferovat třeba umělou přebasovanost Koss Porta Pro z důvodu hudebního stylu či právě okolního ruchu. Např. mašiny v naší fabrice naše mašiny dokážou spodní frekvence dokonale vyrušit a tak do takového umístění bych spíše volil Kossy, které se v takovém RUŠNÉM prostředí vlastně (jakoby!!!) hrají vyváženějc.
Ale do tišších prostor fakt doporučuji Seiny. :)(mám seiny PX100 2 roky, hrají cca4 hodiny deně) a kromě vlasu na membráně (drnčení basů),který jsem samozřejmě ihned odstranil :), sebemenší problém.

Hendrix
3. prosince 2007 • 1:12

omlouvam se za gramatiku:-/. Příště si to po sobě přečtu.Fakt;-):-D

DC20
23. listopadu 2007 • 9:34

dalsi pekny test ;-)
Len by mozno bolo dobre spomenut u PX100 ich kevlarom vystuzeny privodny kabel. A firma AKG je Rakuska a nie nemecka.

Jiří Rokoský
23. listopadu 2007 • 10:41

Souhlasím! Jakmile se dostanu k PC, opravím.

xentar
23. listopadu 2007 • 12:59

bohužel, ani kevlarem vystužený kabel není samospasitelný, mně se po půl roce zlomil u konektoru... oprava 300-400 Kč,ak,že jsem, ač nerad, radši koupil porty.... na zvuzk jsem si musel asi týden zvykat, ale po půl roce už mi to ani nepřijde

negr
23. listopadu 2007 • 16:07

To je Achillova pata skoro všech sluchátek. Zvláště pokud přehrávač nosíte v kapse nebo v jiném nehostinném prostředí :) Jinak na tyhle Senny nedám dopustit.

meeee
23. listopadu 2007 • 9:32

"Stejně jistě si sluchátka počínala i pokud jsem donutil levou nohu rychleji střídat pravou." Mám si to vysvětlit jako jakési pajdání? Jinak škoda že se v testech nedostane i na uzavřená K414P od AKG.

Jiří Rokoský
23. listopadu 2007 • 10:30

Skoro bych si to vysvětlil jako činnost nazývanou "běh"... :-)

meeee
23. listopadu 2007 • 16:18

Plesk, jsem já to ale blbec :-D

jo
10. prosince 2007 • 0:41

podle vseho ano

Michy
23. listopadu 2007 • 6:59

Přiznám se, že celý článek jsem nečetl, pouze závěrečné hodnocení AKG K412P a musím bohužel konstatovat, tragédie. Pan autor je možná poeta, ale jeho nicneříkající způsob vyjadřování by se hodil spíše k popisu chuťového zážitku při degustaci vína, než k objektivnímu popisu dojmů ze zvukového projevu technického zařízení.
Například mi zcela uniklo, jak spolu souvisí blíže nespecifikovaný pojem dynamika (poměr nejsilnějšího k nejslabšímu) s ruchem okolí. Ostatně takových nelogičností je ve zmiňovaném odstavci více. Zajímalo by mě například, jak se měří agresivita či dravost zvukového pásma, případně v jakých jednotkách se udává. Co autor rozumí pojmem "přední prostor" ve spojitosti se sluchátky?

IO
23. listopadu 2007 • 9:28

nieco sa zmerat neda...len pocut, agresivne su sluchadla ktore napr. maju vyrazne vysky /na ukor ostatnych pasiem/ a zuzeny priestor..../aspon podla mna/, vsetko v nich vyznie tak, ako keby sa k posluchacovi snazili dostat tu hudbu nasilu.....a dynamika?....hmm, kontrast, rychlost, napr. malo dynamicke mi pridu napr. KPP....hraju pomerne nudne, akoby pomaly, nikam sa neponahlaju, hudba nema stavu, ale prijemne detaily /ktore si treba vacsinou domyslat/, ktore cloveka uvolnia, no ked prida hlasitost, tak akoby "nestihaly" a posobia znacne neisto....berte to ako cisto subj. nazor. proti KPP nic nemam, ale mal som moznost ich porovnat s podstatne kvalitnejsimi sluchadlami Sennheiser HD600....vo svojej kategorii /do 2500Sk/ su KPP velmi kvalitne.

Jiří Rokoský
23. listopadu 2007 • 10:27

Pan autor je opravdu možná poeta, ale rozhodně se nesnaží o žádnou objektivitu a to z jednoho prostého důvodu. Za prvé je toto pouze subjektivní představení sluchátek! To znamená, jak působí na mě. Je nutné, si toto uvědomit. Nikdo totiž nemůže napsat objektivní test, používá-li své uši. Přední prostor u sluchátek? Slyšel jsi nějaká kvalitní?

Jiří Rokoský
23. listopadu 2007 • 12:24

Doplním, jelikož už sedím u PC. Pojem dynamika je opravdu definován, jak uvádíte. Otázka také je, zdali víte, co to v té reprodukci vlastně znamená. Stejně jako agresivnost výšek, prostor, atp. Abych se Vám to pokusil objasnit. Dynamiku jsem ve spojení s okolním ruchy uvedl z prostého důvodu. Hrají-li sluchátka opravdu dynamicky, nejsou-li líná, v případě působení okolních ruchů nedojde k tak enormní ztrátě některých frekvencí. Sluchátka neztratí živý charakter reprodukce. Jsou-li ale sluchátka odezvou línější, poté reprodukce propadne úplně. Opakuji, že to je pouze subjektivní dojem, tak to slyším já. Netvrdím, že je to správně, pravda je, že jsem si to de facto vydedukoval já.Agresivita se nijak neměří, opět je to čistě subjektivní záležitost. Mám pocit a tím nechci nijak urazit, že jsi z těch, kteří všechno přeměřují. Přiznám, že já se do této sorty lidí neřadím, neměřím, ale poslouchám. Nebo máš v uších oscilátor? Z měření sluchátek poznáš velmi velmi málo o samotné reprodukci zvuku. Přední prostor je schopnost měničů přenést reprodukci mírně před hlavu. Je vidět, že sluchátek jsi moc neslyšel, ale kritizovat nepoznané Ti jde dobře. ;-)

sali
23. listopadu 2007 • 12:50

Dovolím si tvrdit, že s tou dynamikou je to opačně. U vysoce dynamického zvuku nelze sluchátka nastavit na dostatečně vysokou zvukovou hladinu (silnější pasáže by rvaly hlavu) a tak je poslech v tišších pasážích překrýván ruchy. Na ulici je výhodnější mít sluchatka dynamická MÉNĚ.

Jiří Rokoský
23. listopadu 2007 • 13:02

Ano, tohle zní logicky, také jsem nad tím přemýšlel. Ale ve skutečném provozu jsem nabyl opačného dojmu, tak nevím. Každopádně jsem otevřen jakýmkoli konstruktivním připomínkám a tohle rozhodně jedna z nich byla.

IO
23. listopadu 2007 • 20:54

nj, s tou dynamikou je to osemetne, Sali ma asi pravdu co sa tyka teorie /ale iba u lacnejsich sluchadiel/, no Jiri ma zas pravdu v praxi....je to zvlastne, no je to tak, sluchadla by mali byt dost vyrazne aby si poradili s okolitym ruchom, no nie extremne, bo by mali znacne problemy v tichsich castiach skladby.....aj ked klasiku by som vonku asi nepocuval:D....

Určitě si přečtěte

Články odjinud