AVmania.e15.cz

Perfect Days – I ženy mají své dny: recenze filmu

Režisérka Alice Nellis v citové krizi, nikoli v pokušení být urputně divácká, přizpůsobovat se masovému vkusu a ohlašovat předem každý vtip.

S Perfect Days, příběhem ženy, které po čtyřicítce dojde, že po vybudování kariéry i na ni přišla touha mít dítě, se Alice Nellis setkala už v roce 2003. Tehdy hru Skotky Lizy Lochheadové režírovala na jevišti Divadla Na zábradlí se Zuzanou Bydžovskou. Po sedmi letech, kdy se představení hrálo, přišla na Nellis touha přenést všechno i na plátno. A natočit po „těžkých“ filmech Mamas & Papas a přípravách na Lidice lehkou romantickou komedii.

Nevyhnutelné srovnávání autorka režie i scénáře zmírnila tím, že role Eriky a jejích blízkých kompletně přeobsadila, jen Zuzana Bydžovská zůstala, ovšem jako Eričina kamarádka. Té se v životě zrovna objeví také nové dítě, už dospělý syn, jehož dala kdysi tajně k adopci. Ústřední téma mateřství znásobuje i klíčový vztah samostatné Pražačky Eriky k její konzervativní a ještě k tomu slovenské matce. Akorát v podání Zuzany Kronerové žena, která dceru neustále dusí svými názory na její styl života, působí ve filmu místy nevhodně nesnesitelně a hystericky.

foto  3.jpg foto  4.jpg
 

Zbytek obsazení typově i herecky odpovídá lépe, včetně Vojtěcha Kotka v roli mladého milence, jíž dokáže dodat dost života i přes její obligátnost, nebo Ondřeje Sokola jako nejlepšího gay kamaráda. I když jeho stylizaci herec neudrží celý film v jedné rovině, neodbývá ho obvyklými komickými stereotypy. Prim hraje (tak jak má) Ivana Chýlková, s přehledem zvládající citové vzruchy své hrdinky s životem dostatečně zabezpečeným pro potřeby romantické komedie, ale dokonalým samozřejmě pouze na první pohled.

foto  5.jpg foto  6.jpg

Po vzoru Eričina televizního pořadu o změně vizáže, film zatraktivnil nejen obsazení, ale i výpravu (nejvíc akce se odehraje v Eričině moderním bytě, podíváme se i do zákulisí představení La Putyka), náladotvornou hudbu dodal Circus Ponorka.

Foto 1.jpg foto 2.jpg

To vše přispívá, aby Perfect Days ubíhaly jako příjemná podívaná, lehce vyprávěná komedie rozkouskovaná pro lepší trávení na malé kapitoly, zdánlivě v příbuzenském vztahu s diváckým hitem Ženy v pokušení. Od posledních výtvorů Jiřího Vejdělka ovšem film Alice Nelis odlišuje dostatek sebevědomí nepřizpůsobovat se masovému vkusu, neohlašovat každý svůj vtip a nezapomínat, o kom vypráví. Stačí, že sám příběh není zas tak překvapivý.

Poster.jpg


Perfect Days – I ženy mají své dny (romantická komedie, Česká republika, 108 minut)
Režie: Alice Nellis
Hrají: Ivana Chýlková, Vojtěch Kotek, Ondřej Sokol, Zuzana Bydžovská
Premiéra: 3. listopadu
Hodnocení: 70 %

 

Další článek



Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Star Trek: Do neznáma, Krotitelé duchů – nové trailery na očekávané filmy

Star Trek: Do neznáma, Krotitelé duchů – nové trailery na očekávané filmy

X-Men: Apokalypsa – recenze filmu

X-Men: Apokalypsa – recenze filmu

Bryan Singer vykrádá vlastní trademarky a na místo prohlubování charakterů postav si hraje na destrukčního Rolanda Emmericha. Jsou opravdu trojky v sériích smolné?

Zúčtování: první trailer na filmovou novinku

Zúčtování: první trailer na filmovou novinku

10 nejlepších filmů o lásce s lesbickou tématikou

10 nejlepších filmů o lásce s lesbickou tématikou

Láska je láska, Vrcholné umění, Loving Annabelle, Děcka jsou v pohodě. Proč vyobrazení vášně v lesbických romancích působí opravdověji?

Assassin’s Creed, Nerve: nové trailery na filmy jsou tu

Assassin’s Creed, Nerve: nové trailery na filmy jsou tu

Správní chlapi: retro trailer na očekávanou kriminálku

Správní chlapi: retro trailer na očekávanou kriminálku

Captain America: Občanská válka – recenze filmu

Captain America: Občanská válka – recenze filmu

Avengeři se stávají sami sobě nepřáteli. Marvelovská série potemňuje a rozšiřuje možnosti, jak čerpat ze svého universa. Je to ještě sólovka nebo spíš Avengers 2 a 1/2?

Boj: recenze filmu

Boj: recenze filmu

Dánský mistr tichého, podprahového napětí Tobias Lindholm přichází s kombinací válečného, rodinného a soudního dramatu, v němž předestírá morální dilemata moderních válečných konfliktů.