AVmania.e15.cz

Na návštěvě u Bowers&Wilkins aneb jak se dělá legenda

Jednou z ikon mezi reproduktory je bezesporu řada 800 firmy Bowers&Wilkins, přítomná na trhu od roku 1979. Podívejte se, jak se vyrábí.

Na světě je překvapivé množství špičkové audiotechniky. Ale jen poměrně málo se jí může pyšnit opravdovým statutem "legendární" (byť ho marketingová oddělení dávají do brožur téměř každého výrobku).

Oddělení ručního lakování. A třeba červený model Nautilus.... Mimochodem, vyrábí se zhruba čtyři měsíčně.Živé srovnávání B&W 803 D3 (a jiných modelů řady 800) s jejich staršími předchůdci na elektronice Classé. Nebylo pochyb...

Jednou z takových ikon je bezesporu řada 800 firmy Bowers&Wilkins, přítomná na trhu od roku 1979. A již po dlouhou dobu je uvedení nových modelů také jednou z velkých událostí oboru, protože patrně žádná high-endová firma nemá takhle dokonale zvládnutý celý proces tvorby - od výzkumu, přes vývoj až po kvalitu a preciznost výroby a prezentaci svých výrobků.

Takto vypadá dýha před zpracováním. Pláty dýhy jsou párované, aby na obou ozvučnicích odpovídala léta.Dýha je skladována v pečlivě roztříděných sadách.V tomto stavu začíná svůj život každá ozvučnice. Jednotlivé pláty se získávají "ořezáváním" základního hranolu kruhovým způsobem, velmi podobně jako se "krouhá" tužka.Asi tak dva páry ozvučnic 805 D3 před lepením, tvarováním, broušením, schnutím,...

No a protože řada 800 D3 je firmou prezentována jako doposud technologicky nejpokročilejší, byli jsme pozváni do Worthingu na pobřeží jižní Anglie, kde firma sídlí a kde má výrobní kapacity pro své nejvyšší modely. Byli jsme tak provedeni fantasticky zvládnutým procesem výroby a měli možnost poslechnout si všechny zástupce řady 800 D3 (krom vrcholného modelu, který přijde na trh v první polovině roku 2016) - a co bylo nejlepší, tak přímo vedle jejich starších verzí a ještě od nejmenší k největší. Poučný zážitek, nutno dodat.

Ukázka již slepeného "sendviče"...Ohnutý a slepený základ ozvučnice 803 D3 před broušením. Na povrchu je papír, aby lakem neprostupovala dřevěná struktura a uvnitř "kopyto", aby se tvar udržel.Stroj na ohýbání základů ozvučnic do požadovaných tvarů. Kopyto je dole (výroba minulé generace byla obrácená a kopyto bylo nahoře), aby se do základů ozvučnic nedostalo vůbec žádné smetí.Stroj na ohýbání ozvučnic v závěrečné fázi - ze stlačeného sendviče vytéká přebytečné lepidlo, na každý centimetr tloušťky se zapéká v tomto tvaru 60 sekund.

Hned po vysednutí z letadla jsme nabrali směr západní Sussex, Worthing a Dale Road, kde stojí nenápadná, středně velká bílá hala, u které byste, nebýt loga B&W, řekli, že dost možná patří některému z větších místních obchodů s potravinami. To se ale změní v okamžiku, kdy vejdete nenápadným vchodem z maličkého parkoviště do dvoupatrové recepce, odkud už se z dálky přes filtry několika tenkých stěn nesou zvuky výroby.

B&W 805 D3 v druhém kroku svého "porodního" cyklu.Po ohnutí jednoho každého kusu ozvučnice se kopyto důkladně čistí a to dokonce dvojicí pracovníků.Jak se ohýbá ozvučnice? Vezmete slepené desky, umístíte dokonale přesně na kopyto a necháte stroj, aby se velmi, velmi, velmi jemně a pomalu postaral o jejich vytvarování a spojení. Tento obrázek zabral asi pět minut.Ohnutý a zpracovaný základ ozvučnice s vyřezanými cestami pro umístění rozpěr typu Matrix.

Nutno připomenout, že v téhle továrně se vyrábí jen a pouze nejvyšší řada reprosoustav a přesto je dimenzovaná na produkci zhruba 20 000 párů ročně. A stejně mají osmistovkové modely pořadník... Vlastně zdejší organizace práce, všudypřítomné stroje a až klinická čistota připomínají dobře zavedenou automobilku, zatímco vás obklopují úsměvy (nemnoha) pracovníků, které tu evidentně zatraceně baví pracovat. Ostatně - i na práci v B&W existuje pořadník.

Ať už stojíte na jakém zrovna chcete stanovišti v jaké chcete fázi výroby, jasně cítíte, že všechno tu má své místo, správný čas a naprosto exaktní timing. Přes zapojení sofistikovaných strojů zůstává velká část práce i v rukách lidí. Byť upřímně řečeno, stroje jsou tu natolik přizpůsobené a vyladěné, že dělají práci stejně kvalitně jako lidé, jen rychleji. Je fascinující, jak je všechno propracované, promyšlené, propojené a logické. Opět - jako v automobilce. Nakonec jinak asi nejde vyrobit každých 10 minut jeden pár reprosoustav. Některé kroky jsou díky sofistikované automatizaci oproti ruční práci rychlejší o nějakých 80%.

Neuvěřitelně sofistikovaný robot - podle vzoru je schopen vytvarovaný základ ozvučnice schopen dokonale začistit po hranách, vyřezat otvory pro reproduktory a také cesty pro systém Matrix. To vše hlučně, ale během několika minut.Hrubý základ ozvučnice před obroušením. Zhruba 20 000 otáček / min. v akci. Sendvič je opracován v toleranci setin milimetru, aby odpovídal standardům.Zhruba 20 000 otáček / min. v akci. Sendvič je opracován v toleranci setin milimetru, aby odpovídal standardům.

Ostatně třeba ve stolárně se pracuje na tři směry, 24 hodin denně, 6,5 dne v týdnu. O efektivitě vypráví i to, že je tu stroj i pro pouhou manipulaci s těžkými reprosoustavami. Robotické rameno se "přisaje" k boku reprosoustavy a jediný pracovník s ní tak může pošupovat po lince jak je potřeba - bezpečně, rychle a komfortně. Podobných příkladů je ale nespočet.

Dokonale vyfrézované otvory pro vložení systému Matrix.Po vytažení ozvučnice z komplexního robota na broušení jsou ozvučnice dodělávány ručně a vždy jediným člověkem.Broušení kabinetu pro 805 D3.Vkládání rozpěr systému Matrix probíhá tradičními truhlářskými způsoby, ručně a jediným člověkem v každém páru.

Nejvíce fascinující je ale puntíčkářská promyšlenost, s jakou se tu řeší i ty nejmenší detaily. Třeba u ohýbání ozvučnice - "kopyto" do kterého se vloží desky s lepidlem a automat je pak pod tlakem zapéká do výsledného tvrdého tvaru, bylo už při výrobě minulé generace. U této je ale vzhůru nohama - aby na čerstvou ozvučnici nenapadaly drobečky a zbytky, které při zpracování nutně vznikají, čímž se vyloučí byť jen jediný vadný kabinet.

Po sesazení jednotlivých součástí se ozvučnice dokonale očistí stlačeným vzduchem....a takhle nějak vypadá základ ozvučnice se systémem Matrix (který má nově množství kovových výztuží), kde najdete i příchytky pro kabely vedoucí od reproduktoru. Promyšlený je každý detail.Nádherně čistý, organizovaný prostor, kde se do připravených korpusů vkládá systém příček Matrix. V pozadí vidíte, že to každého zaměstnance jednoduše baví...Technik právě připevňuje matrici pro kontrolu tvaru a opracování ozvučnice.

Na broušení, vyřezávání a frézování jsou tu - pochopitelně - automaty. Fascinující byl ten, který na ohnutých korpusech brousil hrany. Automaticky vystřídal trojici brusných hlavic a během tří minut byl korpus dokonale připravený a to včetně vnitřních zářezů pro systém Matrix. Nebo jsou tu automaty dokonce i pro pískování povrchů, vyvinuté a vyrobené přímo ve firmě - s nákladem půl milion liber (zhruba 20 000 000,- Kč) za tři kusy! Nebo lakování - to spočívá v nasazení korpusů na pás, kde pak projdou automatickou lakovací linkou a to celkem 8x. Lak pak pět týdnů zraje ve skladech.

Vrchní plochy ozvučnic čekají na osazení na základy korpusů.Trojrozměrné frézování pro levý a pravý kanál ozvučnice. Vlevo spodní strana a vpravo horní strana.Vzor vnitřních opor systému Matrix s kovovými výztužemi pro ukotvení reproduktorů. Několik desítek kilogramů dřeva a hliníku.Vidíte, jak hrana kovové matrice dokonale lícuje s opracovanou hranou ozvučnice? Pokud linie neodpovídá kovovému vzoru byť o půl milimetru, vyhazuje se.

Celé lakování probíhá v komoře s přetlakovým vstupem a každá další vrstva je nanesena do 20 minut od té předchozí, aby byla zachována viskozita povrchu. Vše pod kontrolou jediného lakýrníka, zato za masivní účasti dokonale precizních robotických ramen. Velká firma prostě už nemusí řešit finance a pořizuje si to, co potřebuje. Jen těžko dnes najdete v high endu firmu s takhle vyspělým výrobním vybavením, většina producentů stále ještě pracuje ručně a to se týká i velkých a provařených jmen, o těch menších firmách nemluvě. Ale zkusme v pár odstavcích projít celý proces výroby.

phoca_thumb_l_IMG_0084.jpgphoca_thumb_l_IMG_0085.jpgFascinující podívaná. Automatizovaná lakovací linka. Zde putují na zpracování korpusy modelu 804 D3. Uvnitř panuje přetlak, proto na ozvučnice nenapadá prach. Jedna každá reprosoustava je lakována 9x.Pohled do hloubky lakovny bez účasti lidí.

Korpusy reprosoustav začínají svůj život jako klasický špalek dřeva vybraného dřeva. To se nasadí a odkrajují se z něj jednotlivé vrstvy o dokonale shodné tloušťce způsobem ne nepodobným broušení tužky ořezávátkem. Aby se kresba těchto dřevěných základů nepropsala do povrchu s dýhou a lakem, je tu nad dřevem ještě vrstva prachobyčejného papíru. Jednotlivé vrstvy se v patřičném počtu potřou lepidlem, navrství a ohnou ve speciálním stroji, kde se rovněž zapékají po dobu minuty na každý centimetr své tloušťky.

Robotické rameno nanese jednu vrstvu během necelé půlminuty.Pohled na ohnutou, slepenou, "zapečenou" ozvučnici s prvními čtyřmi vrstvami polyuretanu.Nová membrána typu Continuum. Tak lehká a tenká, že je skrz ni vidět prsty (vpravo), aniž by tím trpěla pevnost.Propracovaný tvar membrány. Vnější strana je rovná jako prkno, zatímco vnitří je vydutá. Vnitřek basáku tvoří pěnový materiál. Tento výřez váží asi tolik co poštovní známka.

Takto vzniklé základní tvary putují k obroušení a vyřezání. Brusné hlavice se roztáčí až na 20 000 otáček za minutu, aby tvrdé korpusy neroztrhal, ale dočista ohladil. Během pár minut tak mají korpusy dokonale začištěné hrany s přesností na setiny milimetru. Probíhá ruční kontrola nasazením kovové "matrice" - pokud ozvučnice neodpovídá jejímu přesnému tvaru, putuje na recyklaci.

Tvarování a vyřezávání membrán pod tlakem a za velmi vysoké teploty.Ještě nevytvarovaná membrána.Nasazování základního materiálu membrány před vytvarováním. Automatizované lepení závěsů na membrány ("injekce" s lepidlem vpravo nahoře).

Po této fázi následuje velký podíl práce ruční - sestavení přepážek systému Matrix a jejich vložení do ozvučnice dělá vždy jediný truhlář za pomoci (v takhle přetechnizované továrně) starosvětsky působících rozpěr a nástrojů. V téhle fázi je největším výdobytkem techniky aku šroubovák a stlačený vzduch. Ručně se také šroubují koše, průchody pro kabely a další součásti ozvučnice, dokud není sesazená jak má být. Že jsou jednotlivé díly k sesazování připraveny na automatických trojrozměrných frézách, to asi není třeba zdůrazňovat.

Čerstvě slepené membrány a závěsy jsou zatíženy masivními kovovými obručemi dokud neuschnou.Výrobní linka řady 800. Vpravo přichází holá ozvučnice a po absolvování této dráhy tvaru "U" vychází hotová reprosoustava. Čas osazení cca 10 minut.Jedna každá reprosoustava je měřena v precizní bezdozvukové komoře a je to jen jeden z mnoha, mnoha "záchytných" bodů, kdy může být reprosoustava vyřazena uz výroby.B&W promýšlí vše se stejnou precizností jako největší automobilky. Montáž je tak rychlá, efektivní, dokonale přesná a dokonale snadná pro montážího technika i jeho případného servisního kolegu.

Poté následuje fáze lakování a jak už jsme se zmínili, ani tady není pro člověka příliš práce. Reprosoustavy prochází lakovací komorou, rameno se kolem nich pohybuje skoro rychleji než stačíte sledovat a kolečko si kolem něj reprosoustavy dají celkem osmkrát, než na ně přijde finální povrchová úprava.

Na membránu se přiloží gumový závěs, ten se pak automaticky roztočí a jehla do přesného místa postupně vypouští přesně zváženou dávku lepidla.Ozvučnice pro tweeter (do které se teprve následně vkládá ještě Nautilus ozvučnice) - vlevo před a vpravo po opracování. Mechanické zpracování je dokonalé.Sada diamantových membrán pro tweetery řady 800. Lehké jako pírko, můžete si na ně i stoupnout, ale pokud je stlačíte ze stran, okamžitě se rozpadne skoro na prach.Výhybka modelu 803 D3 na kovové zadní části reprosoustav, která slouží i jako chladič.

Fascinující byl úkrok směrem k výrobě měničů, respektive jejich membrán. Že diamantové membrány tweeterů dělá firma, která velkou část své produkce věnuje armádě, to je spíše zajímavost. Že si ale to ostatní produkují přímo u B&W, to je fascinující. Vývojové středisko firmy je lokalizováno daleko od výroby (z toho nejprostšího důvodu - aby nikdo neotravoval) a tamní zaměstnanci si mohou dělat cokoliv chtějí. To slibné se pak přetaví v nějaký konkrétnější nápad a reálný produkt. To je ostatně i původ nových membrán. Když pak vidíte, že membrána typu Aerofoil postavená na zem unese metrákového chlapa, ale přesto je v ruce mnohem nepatrnější než papír stejné velikosti, musíte uznat, že svou práci zvládají.

Nová řada 800 je neuvěřitelně promyšlená v jednom každém detailu. Třeba vybalování - stačí sundat jeden z obalů, položit ho před základnu a máte rázem nakládací rampu.Promyšlenost je jasná i ze základny. Reprosoutavy vybalujete a posouváte po kolečekách, ale jak vidno, jsou tu už z továrny zapuštěné hroty, spojené na konci velmi, velmi silnými magnety s "mističkami". Umístění na konkrétní poslechové pozici je tak otázkou vteřin a použití několika prstů bez nutnosti pokládání či složité manipulace. Jak manipulovat v rychlosti s metrákovou ozvučnicí? Třeba pomocí šikovného vakuového zvedáku. Efektivita práce v B&W připomíná precizní německé automobilky.Turbine Head s osazeným tweeterem, tlumením a osou, čekající na připojení středotónového měniče.

Pravdou je, že obří množství vývojové práce zastanou sofistikované simulační programy, díky kterým se prý daří udělat 10 000x víc testů, než by bylo možné s vyrobenými vzorky. Na membrány a ozvučnice tu pak je připravený 3D laser, který dokonale přesně nasnímá jak tvar celého korpusu, tak pohyb membrán a závěsů a jejich reakci na zátěž, aby simulační program následně propočítal, kde jsou potenciální problémy. Zní to vlastně až příliš jednoduše, ale stále zůstává spousta a spousta místa na přemýšlení pro lidský mozek...

Právě sem patří středotónový reproduktor.Nekonečná zásobárna schnoucích "hlav" v různých stupních nástřiku. Je-li nápor na výrobní linku příliš velký, část reprosoustav lakují "postaru" lidé a ne automaty.

Mimochodem, i u produkce membrán je zastoupení strojů silné. Jen pro zajímavost - je tu třeba automat na nanášení lepidla, který membrána jednak lepidlem pokryje, jednak ale i roztočí a odstředivý pohyb roznese lepidlo v dokonale jednolité a spojité vrstvě po celém jejím povrchu což je něco, co lidský pohyb nikdy nedokáže. Lidská práce je tu vlastně omezená na podávání součástí a kontrolu případných chyb.

O preciznosti výroby i přes veškerou automatizaci dýchá lidská péče - každá jednotlivá reprosoustava prochází několika ručními měřeními v několika fázích výroby. Nejprve je změřen každý reproduktor, pak každá výhybka a nakonec vše dohromady v maličké bezdozvukové komoře (pravda - i zde je automat, který nastaví výšku mikrofonu i měřící podmínky podle konkrétního modelu).

Lakovna. Lakování sice trvá násobně déle než v rukou robotů, ale stále jde o pouhé desítky sekund na jednu ozvučnici a jednu vrstvu.Výstavka aktuálních modelů v kancelářích B&W. Tohle je open space, v němž by chtěl pracovat každý audiofil.Tréninkové centrum B&W - výstavka aktuálních modelů.Bílý lak se stříbrnými kovovými prkvy působí naživo uhrančivě, byť na fotce nedokáže vyniknout kvalita zpracování a jakási harmonie jednotlivostí.

U nejnovější řady 800 D3 je také vidět, kolik pozornosti výrobce při vývoji věnoval až nesmyslným drobnostem. Třeba vybalování z krabice nyní zvládne i u téměř metrákových beden jediný člověk. Krabice se jednak snadno rozebere, jednak lze jednu ze součástí pěnových výplní použít jako nájezdovou rampu a jednak jsou tu nová širší a měkčí kolečka, která jezdí tišeji a plynuleji. Druhou věcí je usazení reprosoustav - kolečka jsou "natrvalo", abyste si snadno našli ideální pozici pro reprosoustavy v prostoru. Ale v základové desce (kde už mimochodem není výhybky - ta se přestěhovala do kovové zadní stěny) jsou integrované i hroty, které jedním prstem vyšroubujete do požadované pozice a opětovným šroubováním matky jediným prstem zase zajistíte. Vše se udělá nutnosti reprosoustavy naklánět či pokládat.

I když to pro domácího uživatele není nijak důležité, podobně promyšlený je i servis. Jednotlivé komponenty reprosoustav jsou spojeny snadno odnímatelnými prvky (vše je tak trošku plug&play), promyšlené jsou i kabelové trasy a třeba demontáž reproduktoru je otázkou desítek sekund. Tu povolit, tam otočit, tady rozepnout sponu a je to. Ďábel tkví v detailu a nová řada 800 D3 je, nutno podotknout, tím nejpromyšlenějším audio produktem, jaký jsme kdy viděli.

Kino 5.1 v podání B&W Group (Rotel + Bowers&Wilkins).Odcházející model 800 a nové Classé Sigma.Vestavné Bowers&Wilkins.

Ačkoliv výroba je celodenním výletem, který by si měl dopřát každý audiofil (ať už B&W má nebo nemá rád), tou největší peckou je jednoznačně návštěva prezentačního a poslechového centra firmy. Kromě obligátního (hlasitého, precizního, ale přeci jen trochu moc na efekt laděného) kina z vestavené řady 800 a komponentů Classé v racku, který má tak 10 metrů na šířku a 2 na výšku tu jsou hlavně poslechové prostory.

Tam nám inženýři a technici z B&W dali čas, abychom vedle sebe mohli postavit starou a novou řadu a také jednotlivé modely řady nové na tom stejném místě, čase a na stejném "železe" a stejné hudbě.

Živé srovnávání B&W 803 D3 (a jiných modelů řady 800) s jejich staršími předchůdci na elektronice Classé. Nebylo pochyb...Živé srovnávání B&W 803 D3 (a jiných modelů řady 800) s jejich staršími předchůdci na elektronice Classé. Nebylo pochyb...Živé srovnávání B&W 803 D3 (a jiných modelů řady 800) s jejich staršími předchůdci na elektronice Classé. Nebylo pochyb...

I když řada 800 s diamantovými tweetery patří rozhodně do hodně vysokých pozic high endu, nová ji jednoduše smete. Ta stará vedle ní vypadá jako "ne špatná", tak velký krok firma udělala díky pokročilému materiálovému inženýrství a moderním počítačovým technologiím, jakými se dnes nemůže chlubit v takovém rozsahu a šířce jejich nasazení v podstatě nikdo z konkurence, ač existují i výrazně větší výrobní korporace. Možná právě to je ale ten rozdíl - B&W Group totiž stále a již po mnoho let vlastní jediný Kanaďan, zatímco většinu velkých hráčů vlastní spíše nějaká investiční skupina, byť ani to neznamená nutně problémy.

Porovnání dvou generací modelu 804 - vlevo nový, vpravo starý. Při přímém srovnání není pochyb.Ultimativní vestavné kino řady 800 Diamond. Konfigurace 7.5 (sedm velkých reprosoustav a pět subwooferů), provozovaná na sestavě Classé s desítkami komponent.Srovnání dvou generací základního modelu 805 bylo patrně nejvíce šokující. Ač se vizuálně liší spíše v detailech, zvukově je to o kategorii. Srovnání dvou generací základního modelu 805 bylo patrně nejvíce šokující. Ač se vizuálně liší spíše v detailech, zvukově je to o kategorii.

Protože už jsme napsali dost a obrázky vydají ještě mnohem za víc, podívejte se na fotogalerii s krátkými komentáři.


Poznámka redakce: autor je šéfredaktorem magazínu Hi-Fi Voice,
Článek byl převzat z Hi-Fi Voice

Další článek



celkem 6 komentářů

Poslední komentáře

článok trochu šmrcnutý do PR, ale ujde, no n… miro 16. 2. 2016, 15:14
Hmm, jsem zvědav, co předvedou v novém Volvu… Janda 15. 2. 2016, 16:08
Již delší dobu jsem na firmu Bowers -) jouda 14. 2. 2016, 16:13
Hodně zajímavá exkurze ( Připomnělo mi to vl… Pan T 14. 2. 2016, 10:33
ty fotky jsou udesne focene plesnivou botou … vojta 14. 2. 2016, 10:01

Další podobné články

Sony Gass Sound Speaker – bluetooth reproduktor s funkcí stolní lampy

Sony Gass Sound Speaker – bluetooth reproduktor s funkcí stolní lampy

Pioneer SX-N30DAB: Hi-Fi přijímač a síťový hudební přehrávač [test]

Pioneer SX-N30DAB: Hi-Fi přijímač a síťový hudební přehrávač [test]

Dvoukanálové receivery se síťovými službami by se daly označit za horké zboží, zvláště mají-li alespoň trochu rozumnou cenu. Nový Pioneer mezi ně patří.

Noble Audio Katana: nová špičková sluchátka budou stát 50 000 Kč

Noble Audio Katana: nová špičková sluchátka budou stát 50 000 Kč

Advanced AcousticWerkes W500: High-end špunty na zakázku [test]

Advanced AcousticWerkes W500: High-end špunty na zakázku [test]

Vypravme se opět do světa špuntových sluchátek na míru, v tomto případě vybavených unikátní hybridní konstrukcí a s naprosto úžasným basem.

B&O BeoPlay A1: luxusní BT reproduktor na cesty [recenze]

B&O BeoPlay A1: luxusní BT reproduktor na cesty [recenze]

Dánský Bang & Olufsen patří mezi prémiové a luxusní značky. Pokud si chcete tohoto luxusu dopřát, vyzkoušejte nejlevnější bezdrátový reproduktor této značky – BeoPlay A1.

Bluesound Powernode 2: stylový síťový Hi-Fi přehrávač hudby [test]

Bluesound Powernode 2: stylový síťový Hi-Fi přehrávač hudby [test]

Jeden z nejlepších hudebních síťových přehrávačů nabízí bohaté funkce, muzikální projev, povedený design a přitom jednoduché ovládání.

Campfire Audio Orion & Jupiter: High-end špunty z USA [test]

Campfire Audio Orion & Jupiter: High-end špunty z USA [test]

Málokterá firma dokáže se svým prvním výrobkem zazářit tak moc jako Campfire Audio. Jupiter se jasně řadí mezi to nejlepší, co lze na současném trhu s in-eary najít.

Tannoy Mercury 7.4: kvalitní sloupové repro za dobrou cenu

Tannoy Mercury 7.4: kvalitní sloupové repro za dobrou cenu

Robustní, velký sloupový model za dostupnou cenu nabídne čistý, klidný a přesný zvuk. Za relativně málo peněz tak dostanete hodně muziky.