AVmania.e15.cz

Japonsko: Očekávaný nárůst prodejů TV před LOH 2012 se nekoná

Velké sportovní akce jako mistrovství světa či olympiáda jsou vždy pro výrobce i prodejce očekávaným obdobím. Lidé obvykle kupují nové televizory. Ale zatím to vypadá, že před LOH v Londýně 2012 se nic takového neděje ba naopak zájem je nižší, než loni.

Čísla ukazují že v Japonsku proti minulému roku byly prodeje televizorů o 46,2 % nižší, než loni ve stejném období, navíc jde o nejnižší prodeje od roku 2007. Japonští analytici očekávají, že právě kvůli olympiádě lidé budou více kupovat jídlo a zásoby, aby se nemuseli odtrhávat od televizoru, počítají s vyšší spotřebou elektrické energie, ale také se předpokládal větší prodej televizorů.

Olympic_Stadium_CGI_night.jpg 
 

Co se celkových objemů prodaných televizorů týče, tak v za stejné období se proti loňskému roku v Japonsku prodalo o 35,4 % v celkovém objemu méně. Když se k tomu přidá prodej ostatní elektroniky (Blu-ray přehrávače, HDD rekordéry), tak pokles proti loňskému rocku činí 66,3 %. Pro objektivitu je ale nutno dodat, že loni se dokončovala v Japonsku digitalizace.

Japonský deník The Nikkei píše, že výrobci i v Evropě zaznamenávají minimální růst zájmu o spotřební elektroniku, celkově v Evropě také daleko menší zájem, než výrobci televizorů očekávali. Podle LCD dodavatelů nebyl zaznamenán žádný nárůst požadavků a nebyly ani navýšeny dodávky do obchodů. Podle Nikkei to znamená, že zkrátka vrchol zájmu o nové televizory je už za námi a ani Olympiáda v Londýně s tím nic nenadělá.

Další články na olympijská témata najdete na webu Londýn 2012 

 Zdroj: WhatHifi

Další článek



celkem 8 komentářů

Poslední komentáře

Panasonic outsorcoval vyrobu TV? A na to jsi… Petr 4. 7. 2012, 15:34
Aktuální Stereo a Video 7/2012: "V prvním čt… Radim 1. 7. 2012, 17:29
Tiež si myslím, že už TV dosiali svoj vrchol… sareth 30. 6. 2012, 19:01
Jde taky kam s tím starým televizorem, když … Jarda.abc 30. 6. 2012, 10:25
Celkově za celý svět se TV prodávají lépe ne… Jarda.abc 30. 6. 2012, 10:20

Další podobné články

Noble BTS: Kvalitní Bluetooth řešení pro každé in-eary

Noble BTS: Kvalitní Bluetooth řešení pro každé in-eary

25.  5.  2015  |  Bína František
Philips BT6000: Nový přenosný bezdrátový reproduktor s 360° zvukem

Philips BT6000: Nový přenosný bezdrátový reproduktor s 360° zvukem

22.  5.  2015  |  Puk Jaromír
Urban Revolt: levná reflexní, sportovní špuntová sluchátka

Urban Revolt: levná reflexní, sportovní špuntová sluchátka

19.  5.  2015  |  Puk Jaromír
Příjmy za streamování poprvé překonaly stahovanou hudbu

Příjmy za streamování poprvé překonaly stahovanou hudbu

Hudební průmysl se mění. Nejdříve CD disky vytlačilo stahování MP3 hudby, nyní stahování ustupuje steamování. A od toho rychle rostou prodeje vinylových LP desek.

18.  5.  2015  |  Puk Jaromír

Ultra Blu-ray filmy se budou prodávat už letos

Ultra Blu-ray filmy se budou prodávat už letos

13.  5.  2015  |  Puk Jaromír  |  4
​Sony Action Cam HDR-AZ1: miniaturní, ale skvělá kamera

​Sony Action Cam HDR-AZ1: miniaturní, ale skvělá kamera

Zmenšení obvykle znamená kompromis, to však, až na jedinou výjimku, neplatí o odolné kameře pro různé sportovní aktivity – AZ1. Škoda jen trestuhodně nevyužitého potenciálu.

12.  5.  2015  |  Kuruc Jiří  |  4

Denon D-M40: nový Hi-Fi mikrosystém

Denon D-M40: nový Hi-Fi mikrosystém

11.  5.  2015  |  Puk Jaromír  |  1
Astell & Kern Angie a Layla: nové High-end špunty za 75 000 Kč

Astell & Kern Angie a Layla: nové High-end špunty za 75 000 Kč

10.  5.  2015  |  Bína František  |  3