Aleš
24. března 2020 • 18:43

Proto raději nakupuji elektroniku online, nemusím se nikde s nikým dohadovat, a dovezou to až domů.

Jirka
25. března 2020 • 10:35

Já mám třeba strach z toho posílat online peníze někde přes kartu, převodem to zase strašně dlouho trvá….

Aleš
27. března 2020 • 7:50

Tak proto já převodem neplatím, a raději nakupuji elektroniku přes eshop, kde mají platby vyřešené přes https://exactly.cz/,... mohu tak bezpečně zaplatit online kartou.

Bazzis
9. listopadu 2020 • 14:34

Ahoj a máte zkušenosti s touto stránkou https://yeselektro.cz/... ?

Peter
27. dubna 2019 • 17:19

Tak 90% predavačov naozaj nevie, čo predáva. Že LCD a LED TV je to isté. Len jedno má podsvietenie LEDkami. Iná perla: nekupujte LG OLED. Kúpte si Sony OLED. Vyrábajú lepšie obrazovky. Ani netuší, že ich tiež vyrobilo LG. A že tv naozaj, ale naozaj nemá obrazovky frekvencie 800 a viac Hz ...

Daly90
28. dubna 2019 • 7:50

Bohužel je to částečně na straně firem, které p(r)odavače zaměstnají a zaškolí. Samozřejmě firma nemůže svého člověka přesvědčit o tom, že by se měl sám průběžně školit a neustále se učit. Těch perel bychom asi našli víc než dost... Ale upřímně podobných vtipů slýchám dost i ze strany zákazníků a bohužel si nenechají vždycky vysvětlit, jaká je ve skutečnosti realita. Odnesou potom průměrné zboží a rok od roku si masy lidí snižují nároky na obraz, zvuk, funkčnost nebo konstrukční kvalitu.

Jaromír Puk
29. dubna 2019 • 10:40

Historka: Onehdy jsem šel do obchodu s elektronikou, potřeboval jsem nějakou blbost, samozřejmě mi to nedalo a jukl jsem na TV. Stál tam prodavač a poměrně ochotně a snaživě jim vysvětloval rozdíly a zjevně je směřoval na jeden konkrétní model TV. Bylo to tak jako letos před létem, takže nové modelové řady doplňovaly loňské. Mrkl jsem na název doporučovaného modelu, neb o tom píšu, tak si pamatuji co čím je osazené, frekvence a výbavu. A hned vedle stál loňský model za více méně stejnou cenu (po slevě), stejná velikost, nicméně šlo o"starý" model s nativně 100 Hz panelem, zatímco ten nový měl 50 Hz. Věděl jsem, že jde o jednu z nejlepších koupí za tu cenu a vrtalo mi hlavou, proč je směřuje na nový (o něco horší) model. Nemám rád skákání do řeči, "potápění", nerad dělám z někoho blbce, tak jsem počkal, až vybírající dvojice poděkuje, že si to rozmyslí. Oslovil jsem prodavače, že by se rád na něco zeptal a vzal si ho stranou. A optal jsem se na to, co mi vrtalo hlavou. Odpovědí bylo, že se pletu, že nová TV je lepší. Řekl jsem že není, že má starý lepší LCD panel a lepší zpracování obrazu. Prodavač se zamyslel, vzal telefon a po chvíli mi ukázal stránky výrobce s tím nicneříkajícím indexem kvality, kde nový model měl papírově o něco vyšší hodnotu. Pokrčil jsem tedy rameny, řekl, že nemá všemu věřit a ať si dohledá frekvenci panelu a popřál mu hodně štěstí a šel jsem. Takže - vím že to kluci nemají lehké, že dohledávání správných informací není občas jednoduché, když neví, kde hledat. A že i když se snaží, tak podlehnou "školením". Se snižujícími se nároky. Tím bych si nebyl tak jistý. Současná špička je velmi těsná, já rozdíly sice poznám prakticky okamžitě, ale to vím na co koukat. Z pohledu laika je to myslím velmi těžké. Jediný režim, ve kterým se dá kvalita obrazu porovnat je Kino, neb by se měl držet normy Rec.709. A zvláště u levnějších TV se jde spíše po efektním zobrazení, kde se jede na intenzitu zobrazení primárních barev, případně na maximální kontrast. Když to pak přepnete na Kino, tak vám obraz připadá mdlý, nevýrazný. Takže je třeba ovládnout pradávné atavistické instinkty, která nás slepě vedou jak můru k lucerně, a použít mozek i rozum a poctivě a trpělivě koukat na jemnější rozdíly. Pokud tedy člověk chce skutečně vybírat. Pokud ne, tak může mít doma téměř cokoliv, srovnání stejně nemáte. Bohužel.

Daly90
30. dubna 2019 • 7:23

Tady je právě ten největší problém mezi kvalitním výběrem a okem zákazníka. Jakmile vezmu zákazníka k televizi s režimem kino, tak mi přeskočí na model, který má nastavenou dynamiku, nebo živý režim. Prostě chce syté a svítivé barvy. Stejný problém jsem řešil u OLEDů.... nechal jsem si dvě OLED televize vedle sebe, na jedné nastavil Kino a na druhé Dynamiku a všichni se tlačili k Dynamice... Přitom reálný rozdíl mezi obrazy by byl opravdu jenom minimální. Včera jsem zákazníkovi nabízel alternativu k TV Samsung, který měl zrovna opravdu příšerné nastavení. Základní řady mají Dynamický režim opravdu extrémně přesvícený ( neonová tráva, oranžové obličeje atd... ) a nabídl k tomu alternativu LG, kde je Živý režim o dost příjemnější. Můžete hádat, co si zák. vybral. Nebudu trvdit, že je tomu ve 100% případů, ale jedná se o drtivou většinu laiků. Stejný problém budu řešit u audia, kde vyhraje víc ducání, než věrnosti ve zvuku. Skoro bych to viděl na další článek: "jak správně prodat, aneb souboj se zákazníkem". Nároky se skutečně snižují, za posledních 8 let, které trávím prodejem elektra, ubývá lidí, kteří mezi požadavky staví na první místa kvalitní obraz a přibývá lidí s cílem velkého počtu čitelných parametrů. Já to budu se zákazníkem myslet dobře, nabízet mu zařízení, které za jeho peníze nabídne maximální splnění potřeb ( ne těch blábolů, které z něj vypadnout na první dobrou ) a on si to koupí ve vedlejším obchodě, kde mu ty jeho "bludy" potvrdí a řeknou, že má absolutní pravdu.

Jaromír Puk
30. dubna 2019 • 10:13 • šéfredaktor AVmania.cz

Už jsem to tady psal jinde. Velmi dobří známí kdysi chtěli kvalitní TV, v té době "The BEST TV" byly plazmy Panasonic, řekl jsem jim model, na prodejně se jim líbila, koupili si ji. Byl jsem rovnou na návštěvě, tak jsem jim s tím pomohl, nastavil Kino a šel. Za týden jsem přišel znovu, a měli tam Dynamický. Že se jim to líbí víc. Dál nemělo už nic cenu vysvětlovat. Pokrčil jsem rameny s tím, že to jejich volba. Rady pro nákup jsem kdysi psal, asi to napíšu aktualizované znovu. Protože vy jako prodavač můžete sice zákazníka vzdělávat, ale on slepě bude trvat na co nejzářivějších barvách. Po pravdě, zde se dá apelovat na zvýšenou únavu očí, chlapi slyší na věrně zelenou trávu u fotbalu, ženské zase na správné pleťovky. Ale často mám pocit, že to je stejné jako s politikou - stačí vyřkout slova migrant a zloděj Kalousek a lidi hned mají pocit, že znají viníky za všechny jejich problémy v životě (a slepě to hodí dvojici B+Z). Hodně lidi má rádo jednoduchá řešení a zkratky, i když nikam nevedou a naopak se o hodně ochuzují.

Nick Cave
27. dubna 2019 • 0:13

Velmi užitečný a dobře napsaný článek s radami před nákupem TV nebo ostatní elektroniky :tleskani

Zbycho
25. dubna 2019 • 16:33

Nevím jestli zvládnete polštinu, takhle to chodí v polsku a myslím že u nás taky - něco o prodeji elektroniky
https://www.youtube.com/watch...

Jan Strach
24. dubna 2019 • 16:57

Ono je to asi případ od případu, ale já mám pozitivní zkušenost s alzou. Byli jsme vybírat televizi, měli jsme už tři vážné kandidáty, tak nám pán pomohl se rozhodnou a vyhrála tv Hisense U9A.

jito
24. dubna 2019 • 12:48

Nebyl zde už před časem takový článek?
Okurková sezóna?

Peter
27. dubna 2019 • 17:20

Bol. Je to recyklácia. Ale zasa na druhej strane, je to pravda.

Smaho
23. dubna 2019 • 18:13

Můj podavač asi před pěti lety nevěděl jaký je rozdíl mezi HD a SD vysílání. O FLACU věděl na prostý nic a furt mlel o Mp3. Takový jsou odborní podavači v čechách :zelenac:

trdlon
23. dubna 2019 • 20:02

A víš proč? Protože ten co tomu rozuměl si už našel práci lépe placenou a zbyl tam jen ten "podavač" co mu ta mzda asi stačí.

Daly90
26. dubna 2019 • 8:18

Tak platové podmínky na prodejnách se mění a upravují, aby prodavači nechtěli utíkat "za lepším" a někomu ten styl práce prostě vyhovuje. Já se snažím o to, abych měl pokud možno dostatečný rozhled a častěji narážím na lidi, které musím v první řadě vyvést z omylu, než u mě zakoupí nějaký produkt. I když mi to občas nevydělá tolik, kolik by teoreticky mohlo, je pro mě důležité, aby zákazník odnesl artikl, který má v jeho případě smysl.

Strouhanek
23. dubna 2019 • 13:59

Jestli autor clanku nekdy prodaval tak mozna tyden protoze vubec nevi jak to chodi. Chytracit o nejake praci kterou nedelam je jednoduche ty JELITO

trdlon
23. dubna 2019 • 14:53

Souhlasím :tleskani :tleskani :tleskani :tleskani

Jaromír Puk
23. dubna 2019 • 18:03 • šéfredaktor AVmania.cz

1) S kolegou jsme pod článkem podepsaní a myslím, že za sebou máme roky práce a zkušeností, abychom si dovolili mít názor a článek napsat.
2) Co se podepsat? Nebo byste dal přednost se domluvit a povědět nám váš názor osobně?
3) Kolik let za pultem a v jaké pozici dle vás opravňuje člověka k tomu, aby mohl mít názor a "chytračit"? To by mne fakt zajímalo.
4) Předpokládám že podobný názor, že "pokud jsi to nedělal, tak se k tomu nevyjadřuj ty JELITO" máte i na komentáře k poslancům a politikům, hokejistům, fotbalu, ekonomice, atd. Nebo se pletu?

Strouhanek
23. dubna 2019 • 19:01

Vezmu to od 4 bodu- polityky, fotbal, ekonomiku nekomentuji, nema to zadny vliv. Zde komentuji jednotlivce, kdyz dam zly prispevek je moznost ze si to autor priste rozmysli.
Bod 3- kdyby jste v obchode delal alespon tyden tak vite jak to chodi. Prodejce je za kazdy prodej financne odmenen a ne ze z toho nic nema jak zde pisete. Takhle to funguje v obchodech ne jen s elektronikou ale i nektere odevy, nabytek atd.
Bod 2- dnes se podepisu a zitra mam pruser v praci takze opravdu ne.
No a bod 1- to vam nevyvracim ze mate roky prace a zkusenosti kolem elektroniky ale urcite ne v prodeji protoze to co tu pisete jsou nesmysly a je videt ze pokud jste nekdy delal v obchode tak leda promotera nejake znacce. Diky

Radon
23. dubna 2019 • 19:44

Prinosnejsi by bylo uvest par prikladu, jak to tedy doopravdy je. Tipnu si, ze prodavac doporucuje to, co chce nadrizeny na ranni schuzce. A ten zase chce to, ceho ma hodne na sklade nebo ma vyssi marzi.
A muj osobni pocit, prodavaci papouskuji to, co jim nekolikrat za rok prijde nalivat do hlavy zastupce vyrobce. Je to stejne placani, jake je v marketingovych materialech. Vylozene jsem slysel argument "vcera na skoleni nam rikali, ze tohle je nejlepsi ..." a urcite jim to nerikal nezavisly audiovideo znalec :)

Jaromír Puk
23. dubna 2019 • 20:39 • šéfredaktor AVmania.cz

Nesmysly? 7 let praxe, většinou v pozici zástupce vedoucího většinou odpovědného i jak za objednávky, tak za reklamace. V drtivé většině nejvyšší prodeje a ne, nemarkoval jsem na sebe prodeje ostatních. A vždy jsem se řídil tím co píšu.

Strouhanek
23. dubna 2019 • 22:36

Tak tenhle vas prispevek me utvrdil v tom ze na kamenne prodejne jste nikdy elektro neprodaval a kazdy kdo dnes dela v nejake kamenne prodejne tak to z vasich prispevku pozna taky a z tohohle extra. Tudiz byl bych rad kdyby jste se takovych clanku priste vyvaroval, popripade zasel do nejakeho elektra a poprosil nejakeho prodavace elektra (vsude to chodi +/- stejne) o soukrome interview at vam rekne jak to chodi a at tu nemusite sirit bludy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jaromír Puk
23. dubna 2019 • 23:21 • šéfredaktor AVmania.cz

Přesně tuto reakci jsem čekal, takže abychom to shrnuli. Vy máte prostě svůj názor a stojíte si za ním. Já mám svůj a stojím si za ním. Každý na základě svých zkušeností. Nevím proč vás hněte, když radíme lidem, aby byli trpělivý, ověřovali si informace, nedělali unáhlená rozhodnutí a nenaletěli, na nákup se připravili a věděli alespoň trochu, co chtějí. A když jim někdo dobře poradí a pomůže, tak aby to taky u něho koupili. Ale stojí vám to za to, abyste se pokusil o urážky a osobní útoky. Zajímavé. U vás bych tedy nakupovat fakt nechtěl, ať prodáváte cokoliv.

Strouhanek
23. dubna 2019 • 23:33

Proc me to stve? Protoze je to stejne jako kdyz bych mel restauraci a vy by jste tu psal at do ni nikdo nechodi at si lidi prijdou do te hospody vyskemrat recept a pak si jidlo uvari doma. Tak proto. Stacilo by uznat chybu a rict ze minimalne pul toho clanku je nesmysl. Ale to vy na 99% neumite. Nazdar

Chytrolin
24. dubna 2019 • 17:05

tak to nečti debile

Antiretard
27. dubna 2019 • 15:32

1.) Říkat o někom, že "nemá pravdu", nebo "mele nesmysly", jen proto, že máš jinou žkušenost JE NAPROSTÁ STUPIDITA!!!!
a.) Jsou prodavači placení z marže výrobků (tady předpokládám patříš ty,podle tvých reakcí a podle toho o čem píšeš a popíráš ostatní skupiny). Takový člověk prostě musí být zmrd, pokud si chce vydělat.
b.) Jsou prodavači placení z prodeje (nezáleží na marži výrobku)
c.) Jsou prodavači, kteří mají fixní plat.
d.) Jsou vyjímky, které můžou zapadnout do všech předchozích skupin - prodeje starých/vystavenych kusů, případně opravovaných.Vše je proměnné podly typu obchodu (typy myslím : okey, datard, euronics,.....atd atd az po malé místní kamenné obchůdky). S většinou mám osobní zkušenost.
Opakuji tvrdit, že vy píšete jen o C... Kecáte. Existuje jen A, nebo B. Nevyznáte se, neměl by jste o tom psát (ty jsi vlastně ty idiote ještě navíc tykal.... Osobně bych ti naliskal spratku jeden)... JE TO STUPIDITA.2.) Hádáš se o hovnech, ale nepochopil si ani základní pointu celého článku. Pouze attakuješ...3.) Ty tvé hrubky/gramatika, diakritika, slovosled... To taky ukazuje tvou inteligenci (to neni jen přehlídnutí, překlepy, nebo rychlé psaní).To vše ukazuje, jak veliký hlupák (volím ještě slušná slova) opravdu jsi.
Navíc bych se nedivil, kdyby tvá hloupá agrese plynula z toho, že tě pan Puk, bez tak u tebe v práci opravoval/ zesměšnil...
Zkus ty něco dokázat. Něčeho dosáhnout. Je jednoduché být v anonymitě kritický. Tam na konci u PC se umí takhle chovat každý.
Pane Puk. Jen doufám, že si neberete k srdci takové typy lidí. Veřím, že to musí být pro Vás těžké. Dnešní doba je na toto zlá. Ale věřte, že vždy budete mít podporu :)

Daly90
29. dubna 2019 • 0:16

Možná si to přečti celé, nejenom ob řádek nebo ob odstavec. Článek je zcela reálný a pravdivý, jenom ta představa, podle které si dokáže běžný spotřebitel poskládat skutečné požadavky/potřeby je trochu nadnesená. Sám si vážím prodejců, u kterých se mohu spolehnou na dobré rady a doporučení, rád je odměním nákupem a malý rozdíl v ceně mě v takovém případě netrápí ( stejně jako dám dýško v restauraci, jsem-li spokojen ) a vážím si zároveň svých zákazníků, kteří u mě nakoupí nikoliv kvůli nízké ceně, ale díky radě, kterou dostanou. Samozřejmě jde o výdělek a všichni prodavači v elektrech jsou placeni nějakým způsobem podle prodejů ( efektivita, ziskovost atd.. ), ale před pár lety to tak úplně nebylo. Navíc není úplně morální prodat věc, o které nejsem u konkrétního zákazníka přesvědčený a nekonečně to omlouvat naplněním koryta. Ona samotná záležitost správného výběru a vhodného zboží je otázkou na další článek.

David
24. dubna 2019 • 1:02

To fakt ještě dnes existuje takový primitiv, který ani neumí základy češtiny a o čemkoli arogantně poučuje ostatní? Někdo takový by neměl mít právo zúčastnit se diskuse.

trdlon
23. dubna 2019 • 20:11

ad.4 poslance to bych ani nezmiňoval stačí se zeptat na názor lidi a to bude debata :-)
hokejisti? a co fotbalu asi netřeba zmiňovat podplatitelnost .Ekonomika je fakt užasna věc jak zdražit vše :-) Nosíš brejle růžoví?

David
23. dubna 2019 • 7:59

Věřím, že v dnešní době si většina mladších najde dostatek informací o elektronice už doma a do prodejny jde už jen na pohled a případně doplnění chybějících informací praktickou ukázkou, když to jde.
Mně jinak i koupě obyčejné pohovky trvala cca deset hodin internetového výzkumu a aspoň tři návštěvy obchodu. Ale jsem teď naprosto spokojený.
Moje rada? Vždy si napsat, co od věci požaduji, pokusy a mínusy jednotlivých řešení, na základě toto vybrat, na čem mi sejde nejvíc, a která věc těch nej má nejvíc, ta se pořídí.
A stejně to mám s technikou. Už mi stárne pračka, tak se těším, až budu vybírat novou. Bude to zábava.

Funai
23. dubna 2019 • 10:40

Nechapem, kto ti dal minusko... Ved si napisal pravdu. :-)

David
24. dubna 2019 • 0:57

Díky. To jsou většinou lidi se smutným osudem, co mínusují všechno. Já to ale v mobilní verzi stejně nevidím, tak mě to vůbec netrápí. Ani plusy, ani mínusy :-)

Daly90
26. dubna 2019 • 8:09

Tomu hledání informací bych i rozuměl... Já se taky školím často podle informací z internetu, ať už se jedná o recenze, měření nebo jenom specifika výrobce. Ale ruku na srdce, většina lidí, která mi na prodejnu přijde, těm parametrům stejně nerozumí, takže vybírají na základě nesmyslných požadavků. Pravidelně se mi potom stává, že si lidi odnesou něco jiného, než původně chtěli. A to nemluvím o lenosti některých "sečtělých" zákazníků. Ti si najdou několik parametrů a založí na tom kult při výběru elektroniky ( watty u audiotechniky, obrazový index u TV nebo frekvenci procesoru společně s pamětí GPU ). Jsou potom překvapení, že to nefunguje, jak si mysleli a odnesou zboží, tak aby vyhovovalo jejich potřebě. za 8 let těch případů bylo dost a málokdy mě bude zajímat názor zákazníka získaný po deseti minutách surfování a rozhovoru s "expertem", který o tom ve finále ví stejně kulový.

trdlon
22. dubna 2019 • 17:05

Tak jo sice jsi byl prodavač, ale máš malý přehled jak to funguje ve společnostech. Každá firma funguje o zisku a není důležité jak k němu přijde. A teď už prodavač nejsi a důvod bude asi nedostatečný plat, který ti určitě nemohl stačit pro rodinu.
Každý prodavač pozná chovaní nakupujícího a pokud on se umí chovat slušně nemá důvod proč by mu neporadil dobře i když bude mít z prodeje mnohem menší odměnu, ale přesto bude vědět že mu poradil dobře. Ano takový se vždy vrací za prodavačem stejným a stává se takovým štamgastem nakupujícího :-)
Další a nejlepší je, že jsi přečte plno "marketingové žvásty" na internetu a považuje to za úplně něco nejlepšího, ale polovinu s těch věcí nevyužije a ani nemá jak. viz sluchátka Hi-Res , který si koupí v domnění že bude mít lepší zvuk, ale připojí to přes bluetooth co má v mobilu. A jaký zvukový kodek používá jeho mobil samo ten nejhorší. Tak k čemu jsou takové sluchátka za 10tis. ? Pro pocit?
Tak, že prodavač vs. podavač? Ne je to o tom s jakým "IQ" přijde nakupující.
To bude stačit dál nemá cenu to více rozmazávat :-)

Jaromír Puk
22. dubna 2019 • 17:51 • šéfredaktor AVmania.cz

A jéje, vy jste to vzal osobně a okamžitě přecházíte na tykání a osobní útok. Co už s vámi. "Není důležité jak k němu přijde" - jo a přesně proto jde spousta věcí do kytek a "morálka" je spíše nadávkou. Představte si, že to důležité je. "Každý prodavač pozná" je nesmysl, je to podobná manipulace, jako když někdo říká "Každý normální člověk ví", neb toho, kdo s tvrzením nesouhlasí, označuji "že není normální". Dál váš výlev člověka, který hned ví, co ten druhý využije a co nikoliv, nemá cenu rozmazávat. Gratuluji, jste lepší než já, neb já to nevím.

Daly90
23. dubna 2019 • 0:06

Já už 8 let prodávám, rovněž elektro. Článek je fajn a taky jsem narazil na hromady "prodavačů", kteří neměli přehled, nebo naprosto upřednostňovali zisk před uspokojením zákazníka. Často totiž zmíněný výběr zboží není úplně exaktní věda. To co se líbí mě se nelíbí zákazníkovi. Ten obraz, který mi přijde příšerně přeostřený a saturovaný naopak kupující očekává. Stejná situace nastane např. u audiotechniky. Ať už se na tu práci podívám z jakéhokoliv úhlu, je to primárně o obchodě, tedy o vytváření zisku. Nejedná se v žádném případě o charitu nebo církevní instituci. I já chci být za svou práci zaplacený a odměněný, protože milion šťastných zákazníků mi samo o sobě nezaplatí účty. Mockrát jsem se snažil zákazníka přesvědčit o výhodnosti nákupu a stejně si odnese zboží, o kterém nejsem přesvědčený. Problém je skutečně jenom o absenci profesionálů, kteří nemají jen povrchovou znalost, ale zároveň praxi s ovládáním a vědomosti nutné pro "správný" výběr. A na formování zákazníka pro kvalitu ? Skutečnou kvalitu už dnes hledá jenom málokdo, většina lidí ji nechce ani zaplatit a očekává od prodavače bezplatné rady.

Určitě si přečtěte

Články odjinud