AVmania.e15.cz

Jak správně nakoupit aneb souboj s "podavačem"


Kid  |  07. 10. 2016 12:01  |  [37.188.130.xxx]

Hezký článek, ale stejně těch cca. 80% ovcí si to chce sice prohlédnout a vyzkoušet v obchodu, ale pak budou rejdit po netu aby ušetřili těch pár stovek. A také správní prodavači budou v menších klasicých prodejnách, které však vymírají, zaměřujicích se AUDIO--VIDEO. Těžko chtít po prodavači z nějakého hypermarketu nějaké podstatné informace apod. Když tam lidé kupují tyto věci s rohlíkama. Málokdo hledá kvalitu a hlavně má představu co chce. A je to na dlouhé rozebírání.....a není t pouze v tomto oboru...

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  07. 10. 2016 16:26  |  [141.170.137.xxx]

moje zkušenost je opačná, znám spoustu výborných poradců např. se sportovním zbožím, jsou to zapálení sportovci, kteří vám dokonale poradí. tyto rady většinou končí u vykutálených zákazníků, kteří pak brečí na e-shopech o ještě větší slevu. Nelíbí se mi, když se v článku píše, že v honbě za většími zisky se platí málo prodavačům. skutečnost je trochu jiná

Odpovědět  |   | 
NOWOCAYN  |  08. 10. 2016 09:14  |  [62.197.226.xxx]

Skutocnost je trochu ina ??? Bol som predavac v elektre, siel som sa zodrat z koze. Za 470Eur v cistom + to co ostalo zo stravnych po odpocitani zrazok.... Cize spolu nejakych 500Eur hodnota vyplaty so stravenkami. Keby som sa snazil menej a nie ako o dusu, bolo by to so stravnymi nejakych 410Eur... (Kosice). Sivy okuliarnaty vlasaty dedo je proste ZMRD (urcite sa dovtipite...), a "KLAGENFURT" je podvod jak svina... Tak tretinu sme realne dostavali za predaj nad "zaklad"...

Odpovědět  |   | 
Jo3ph  |  19. 10. 2016 20:21  |  [37.188.128.xxx]

Jsem taky prodavač a pokud neděláte na vyšší pozici tak čistého po stravenkách mám 12 000 až 14 000, takže opravdu žádná sláva. P.S.: jsem ten typ prodavače co má přehled a lidé se mi velmi často vracejí a jsou spokojeni, ovšem dřu jak blázen.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  07. 10. 2016 16:57  |  [185.19.0.xxx]

On autor má trochu zamlženou představu o práci prodavače v ,,elektru,, Něco radikálně jiného je zaměstnanec či majitel v malém či středním obchůdku kde mají jakousi formu pultového prodeje.Dnes je tato forma skoro na vymření...Ano zde má často velmi omezený sortiment a většinou je to člověk který už jenom z praxe ví ,,o co jde,, Druhá kategorie je OK,Planeo,Euronics....Zde jde primárně o to že dotyčný nemá šanci znát parametry všech výrobků( a ani to po něm nikdo nevyžaduje) ale musí mít všeobecný přehled co je HDMI atd. a hlavně musí umět vše ,,okecat,, A mimochodem,prodavač zde je ,,motivován,, prodat vám to na čem má obchod největší marži.Což pozná podle kodu na ,,regálovce,, nebo jiném označení produktů.prodavači mezi vzájemně mezi sebou soutěží v prodejích a běda k tomu kdo dlouhodobě končí na spodních pozicích... A zcela jiná kategorie je obchod Hypermarket,Supermarket....Zde může být jeden týden na elektru a příští jde doplňovat drogerii.Prostě proto že ,,nejsou lidi,, Zde nemá šanci o produktech vědět skoro nic...

Odpovědět  |   | 
Bouce  |  07. 10. 2016 23:54  |  [89.176.162.xxx]

Bohuzel ta vase torie ma jednu zasadni trhlinu. Tou je snaha prodat vyrobek, na kterem mam nejvetsi marzi. Za prve Je to zvlastni, ale vsichni pracujeme kvuli penezum. At majitel nebo zamestnanec. A nyni k podstate veci. Kazdy obchodnik si zalistovava veci, na kterych ma doboru marzi, protoze si nikdo nechce blokovat misto v regale zbozim, na kterem by mel polovicni, naz na druhem. Proto je vase teorie nesmysl

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 10. 2016 12:04  |  [185.19.0.xxx]

Nevím jestli to bylo na mně,ale budiž. Není to teorie ale praxe.:) A co se týče marže...On celý váš text nějak postrádá smysl... Většina i relativně velkých prodejců nebere zboží přímo od výrobců ale z velkoobchodu.A právě tímto se mimo jiné určuje velikost marže.Ale představa že obchod nabízí jenom to na čem má ,,dobrou,, marži je velice úsměvná.Kdyby to tak bylo hodně by se zákazník divil jaký je výběr v krámě kde mají dobrou marži... Ono existuje i něco jako konkurence,takže spousta zboží má marži minimální,ale prodávat se prostě musí. Ostatně můj příspěvek nebyl o marži,ale o tom že ,,správný,, prodavač vám neprodá co chcete vy,ale co chce on.

Odpovědět  |   | 
podavac  |  08. 10. 2016 23:00  |  [89.190.50.xxx]

ono to dneska neni jen o marzi , dneska jestli podavac nechce jit s 10.000 hrubeho domu musi zakaznikovi jeste vnutit nejakou sluzbu , prislusenstvi a ja nevim co , aby z toho neco mel a jak spravne pisete , zakaznik si v neposledni rade odnasi z prodejny vec kterou ani nechtel ,ale podavac mu ji proste vnutil , protoze na tom vyrobku ma nejvetsi bonus a tak je to nastavene zamestnavatelem aby prodaval to na cem je nejvetsi bonus a marze

Odpovědět  |   | 

On autor zamlženou představu nemá. Chybou je spíše nepozorný čtenář, který se nad slovy pisálka nebyl ochoten dostatečně zamyslet. Ten článek je o lidech a přístupu k lidem. Chybou autora není nízká mzda prodavače (podavači nízká mzda přináleží oprávněně). I toto je v článku zmíněno viz - cituji „Práce prodavače není vždy zcela podle jeho představ. Lidé mají povinnosti vázané ze dvou/tří funkcí za jeden plat...“.

Autor článku žije v realitě, mezi obyčejnými lidmi. Není zbohatlíkem, který píše pro ukrácení dlouhé chvíle.

Pokud chcete změnit systém, někdo ho musí chtít změnit. Někdo musí začít. Jenže realita je taková, že systém nikdo měnit nechce, všichni chtějí být „ředitel“.

A. Bray

Odpovědět  |   | 
SMRT  |  07. 10. 2016 17:59  |  [90.177.204.xxx]

Článek je prakticky o ničem. Kde je tedy návod jak správně nakoupit? Vyjmenované současné technologie popř.zda vycházet jaký mám zdroj přijmu signálu S,C,T potřebuji UHD, 3D, zakřivení obr., Wifi, usb3, smart tv, uhlopříčku? Příjde mě to jen jako, že já autor článku jsem nespokojen. Jak se říká šišo tzn. Shit In Shit Out.

Odpovědět  |   | 
Dunar  |  07. 10. 2016 18:11  |  [88.212.40.xxx]

Takych člankov ake chceš ty, tu už niekoľko je. Tento ma byť a je o niečom inom. Takže tvoja kritika je mimo.

Odpovědět  |   | 
gekko  |  07. 10. 2016 21:44  |  [176.5.68.xxx]

No, tak nám to vysvětlíš? Protože ten článek, ač se tváří, že potenciálního zákazníka poučí. Tak nakonec to vypadá jako na té prodejně, kde se nám snaží vnutit něco co nechcem. Možná by neuškodilo pár příkladů. Že ano! Jak to myslel Komenský. Škola hrou. Ale to by chtělo asi víc sezení u klávesnice. A možná nějaká ta příprava, poznámky. Jeee ono to nakonec vypadá, že by to chtělo odvést kus obyčejné novinařiny.

Odpovědět  |   | 
Dunar  |  08. 10. 2016 07:12  |  [88.212.40.xxx]

Co ako to myslel? Cital si ten clanok? Asi nie, alebo nie si schopny pochopit pisany text. Clanok nie je poradnou o nakupe televizora. Ake priklady ti tu treba?

Odpovědět  |   | 
gekko  |  08. 10. 2016 15:51  |  [176.7.124.xxx]

Nauč se myslet.

Odpovědět  |   | 
Dunar  |  09. 10. 2016 09:35  |  [88.212.40.xxx]

Odpovědět  |   | 

Dobré sobotní dopoledne,

článek má být úplně o něčem jiném. Když čtu Vámi sepsané řádky, pak je mi trochu smutno. Buď jste si přečetl jen nadpis a pak prolétl písmenka očima v rychlosti jaguára, anebo neměl zájem pochopit.

Primární na nákupu není požadavek na výběr konkrétní technologie, konkrétního výrobku, ale obecný přístup a postoj k výběru zboží, princip chování při této činnosti. Z určitého pohledu se jedná o „psychologii“ nakupujícího a projevy s tím spojené. Přeneseně řečeno by se to dalo porovnávat se soubojem s podomními prodejci a „nabízeči“, kteří velmi takticky udolají potencionálního zákazníka a nakonec (dosti často) s využitím nekalých praktik, mu vnutí předražený šmejd.

A. Bray

Odpovědět  |   | 
Jjezevec  |  08. 10. 2016 10:08  |  [176.97.9.xxx]

Prodavači už asi nejsou co bývali, ale daleko horší jsou výrobci.

Kam že to zmizeli poctivé 100, 200 a 400Hz TV? Kde se vzali různé ty 800, 1200,.... cosi čísla napsané na bedně podřadného šuntu. Odkud z jakého hnojiště se to objevili ti podřadní výrobci napodobenin kvalitních TV?

Odpovědět  |   | 
Dunar  |  15. 10. 2016 10:04  |  [88.212.40.xxx]

Poctivy 400 Hz televizor, to kde si taky videl?

Odpovědět  |   | 
trent  |  17. 10. 2016 14:00  |  [194.228.216.xxx]

Asi hned vedle poctivého 1200Hz panelu.

Odpovědět  |   | 
Notimes  |  08. 10. 2016 14:38  |  [37.48.0.xxx]

A já furt že v nadpisu podavač a on to má být prodavač.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

záměr, proč byly zvoleny oba pojmy, je v článku vysvětlen.

A. Bray

Odpovědět  |   | 
Marc  |  08. 10. 2016 19:56  |  [78.45.83.xxx]

Trapny, ze tenhle clanek vysel na stejnem serveru uz pred 2 lety (13.10.2014). Recyklace ad absurdum. Nezmemili jste snad ani pismeno. Stydte se (jestli to umite). Jste na urovni Blesku.

Odpovědět  |   | 
Dunar  |  09. 10. 2016 09:40  |  [88.212.40.xxx]

Kedze praktiky predajcov sa odvtedy nezmenili, je to stale aktualna tema. To je ako stazovat sa na novinarov, ze kritizuju korupciu v politike. Ved o tom predsa pisali uz pred X rokmi, tak naco zas?

Odpovědět  |   | 
Marc  |  09. 10. 2016 14:52  |  [78.45.83.xxx]

Tema je samozrejme, bohuzel, stale aktualni. Problem vidim v tom, ze ten clanek je 100% prepis toho stareho. To je jako, byste se dnes vecer ve zpravach dival jak do Dvojcat narazi letadla a rikali vam, ze se to stalo dnes...

Odpovědět  |   | 
Dunar  |  15. 10. 2016 10:01  |  [88.212.40.xxx]

Ta analogia je uplne mimo. Dvojcata nie su aktualna tema, toto ano. Ved to aj sam priznavas.

Odpovědět  |   | 
Dunar  |  15. 10. 2016 10:02  |  [88.212.40.xxx]

Navyse nie kazdy to pred dvoma rokmi cital.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

bulvár světu vládne. Zkuste se podívat do čtenosti podobných záležitostí a zjistíte, že mají velký úspěch.

Nicméně - bulvár zde na webu avmania.cz neprovozujeme. Je věcí redakce (mých nadřízených, nikoliv mojí), zda se některý článek znovu čtenářům připomene. A když se nad tím zamyslím v klidu, není přeci na tom nic špatného. Jistě je řada čtenářů, ať již nových, nebo dlouhodobějších, kteří článek přehlédnou, nebo je v té chvíli nezaujme.

Bohužel se vyskytují situace a stavy, které jsou více-méně neměnné. Tudíž článek o nich napsaný, bude aktuální i za pět let po jeho vydání. Zde se však nejedná o chybu článku. Spíše je k zamyšlení, jestli by se systém prodávání a podávání neměl drobátko pozměnit.

A. Bray

Odpovědět  |   | 
heh  |  08. 10. 2016 22:05  |  [94.113.143.xxx]

Jojo, PODAVAČ, to je těžkej soupeř.

Odpovědět  |   | 
IK132  |  09. 10. 2016 12:59  |  [95.102.191.xxx]

Autor v zivote asi nikdy predavaca nerobil to co tam pise je ciste FANTASY a on sci-fi zakaznik . Je to tazka robota ktora neni zaplatena kazdemu odporucam si vyskusat aspon mesiac v nejakom elektre. Hned sa zobudite do reality. Jaky odbornici chodia "kupovat" do kamenych obchodov. Uvidite preco sa niektory predajci spravaju tak ako sa spravaju a rozhodne ich netreba sudit. A k tym ziskom - neviem ked 2% su podla vas nejaky zisk ? na nete sa bezne predava aj pod nakupnu cenu.

Odpovědět  |   | 

To, že pracuji ve stresu a náročných podmínkách, mně nedává právo se chovat nevhodně k lidem, kteří za mnou přicházejí, přičemž s mým zaměstnáním nemají absolutně nic společného. Když na mě bude řvát nadřízený, nebudu řvát na klienta.

A. Bray

Odpovědět  |   | 
Posleda  |  10. 10. 2016 11:18  |  [62.209.193.xxx]

Píšete "...díky problémům s očima..." Vy jste opravdu rád, že je máte? Nebo jste jen zapomněl, že čeština má pro méně příznivé stavy a situace výrazy (vazby) jako "kvůli (čemu)", "vinou (čeho)" "v důsledku (čeho)"? Pokud Vás živí "slovo", neměl byste mu ubližovat!: -(

Odpovědět  |   | 

Ne, „slovo“ mě neživí. Jsem obyčejný ...... (za tečky dosaďte jakýkoliv výraz, který Vás napadne), a proto píšu jako obyčejný ....... (za tečky dosaďte jakýkoliv výraz, který Vás napadne). A když psát přestanu, tak kvůli tomu chudší nebudu. Možná o něco přijdu a něco na mě spadne. Přijdu o řadu starostí a spadne na mě hora volného času, který lze využít lépe, než koukáním do PC.

Mimochodem, v českém textu se mně moc nelíbí anglické dvojité uvozovky, které se píší nahoře. Snažím se využívat raději „domácí“ verzi.

Přesto děkuji za kritiku - má hlavu a patu, což se vždy tvrdit nedá a zcela jistě je poučná.

A. Bray

Odpovědět  |   | 


Posílat příspěvky e-mailem na adresu: Přihlásit k odběru