rozdil vzorkovani 192 nebo 44,100kHz (ne vsak mene toto je minimum proto , aby byla jedna sinusovka o maximu 20kHz - ktera je ze dvou(!) pulvln!, podchycena temito minimalnimi jen o chlup vice udaji/1s nez zaznamenavana frekvence (20kHz) vykrelena aleapon vic jak dvemi body - udaji, aby obe pulvlny nemely nahodou nechtene kladne znamenko cili aby nehrozila chyba zapisu - jedna nahoru a druha namisto dolu do minusu, take nahoru-take kladna... dO zaobleni ci spise vyhlazeni prubehu vystupniho napeti pri reprodukci se pak stara prevodnik a sw propocet podobne jako u grafikckych editoru a Bazieoreve krivce kdy se umele utvori konkavnost nebo konexnost. Detailne je videt jak to pracuje napr po max zvetseni sinusoudy v audioeditoru CollEdit kde muzete chytit mysi bod vrchlu sinusoudy a zahem jej posunout jinam a kdy nevznikne ostry skok, zub ale krivka se jen zdeformuje plynula ale zaoblene i proto digizaznam nemusi byt horsi nez analogovy jak se snazi tvrdit zastanci vinilu...)Ale co se komprimaci tyce tam je situace jina! Komprimaty pod 384kb/s poznam i ja 50-nik uchem na lepsi aparature! Pritom standart DVD videa je jen 224kb/s Proto nekteri odsuzuji digital... pritom je to jen malym dat tokem... Ja jsem vlastni videa predevsim hudebnich prednesu na prvni HDV kameru doplnoval nezavyslym zaznamnikem v PCM! Ta kamera umela jen komprimat empeg o tech sice 384kb/s a sislalo to dost hlavne sikqvka a cinely... a nepomohly ani lepsi externi mikrofony Shure! Kor pro dalsi zpracovani je to naprd. Ale zaznam 48 nebo i 44100 v PCM je dost dobrej a netreba to prehanet. Staci ze to neni sislajici komprimat pod 384kbps kdy vetsina hudby na netu je jen mene jak 192kb/s... A mozna opakivane prekomprimovane... Hnus...