Dobrý den Docela by mě zajímalo srovnání těchto Bowers & Wilkins P5 a Beyerdynamic DT 1350 oboje jsou stejné kategorie a oboje patří mezi high end a audiofilní sluchátka a i cena je skoro stejná, myslím že toto srovnání by zajímalo určitě větší množství lidí a pomohlo by to určitě ve výběru mezi těmito top sluchátky. Doufám že se dočkám nějakého srovnávacího testu v blízké době snad i pro Vás by to mohlo být jako výzva srovnávat takovéto sluchátka ( taky by se dali určitě do testu přidat sluchátka Focal Spirit One které získali ESIA nebo sluchátka AIAIAI TMA-1 )
Dneska jsem je měl možnost vyzkoušet a byl jsem maximálně unešen! Do této doby jsem je považoval spíše za krásný designový klenot, ale poté, co jsem si je poslechl, tak mě naprosto uchvátily! Začal jsem o nich velmi vážně uvažovat, ještě tedy mezi Senny HD 25 II. Nevím, nevím, které z nich vyberu, ale jedny určitě!Jinak jsem je ještě porovnával s Beyery T 50 a z těch jsem byl vyloženě zklamaný, hrozně uječené, uřvané a žádné basy. Ty mi prostě nesedly...
... nevím jestli jsem četl dobře, ale proč je to jen pro iToys ? rád bych si něco takového pořídil k vánocům, ale iHračku si kvůli tomu určitě kupovat nehodlám.. dá se tedy připojit i jiný zdroj signálu bez ztráty kvality, nebo je to prostě vyladěné pro apple?
asi nečetl ;-) pro "iToys" jsou díky kabelu s ovládáním hlasitosti a přehrávání(včetně mikrofonu), ale je i zmíněno, že výrobce přidal i kabel bez tohoto ovládání, který bude určen třeba přímo pro vás ;-)
Zajímalo by mě autorovo srovnání s T50, které mám za necelé 5t. tedy něco málo přes polovinu těchto B&W, jejichž cena mi přijde na venkovní designovku opravdu snobsky přemrštěná. A to jsou T50 hodně imageově a meteriálově vymazlená, toho kovu si tam člověk užije víc :-) Ale vzala mě hlavně zvukem, protože většina uzavřených drahých mobilních tzv. skvěle hrajících sluchátek, co jsem zkoušel, byla doslova zaduněná tragédie pomalu horší než Seny za tisíc. Příkladem Klipch Image One prezentující se připraveností pro iPhone, ale ten zvuk,,, horší než Porta pro. To teda možnost hovoru přes sluchátka radši oželím. Nedělá je náhodou pro B&W stejný OEM výrobce? Protože co si budeme nalhávat - zkušenost s reprobednami nedává výrobci moc zkušeností se sluchátky (nějaký výrobce významný v obou kategoriích?).Jinak proti B&W nic nemám - staré Matrix 800 i 801 byly výborné (ještě přes zhoršenou Nautilovskou řadou). Na cesty mi stačí poslech z iPhone první verze (tzv. 2G) lossless i mp3, high-end přenosnou aparaturu si pořizovat nemíním...
sorry, ale tohle je psycho. Nerad ve fórech kritizuju, opravdu nerad, ale teď si nemůžu pomoct. Tyhle "audiofilní" žvásty mě tak pobavily a proto bych rád něco podotknul."Věrnost, analytičnost, vyrovnanost, důraz, přesnost, rychlost, objem, agresivita. Audiofilové dokážou přiřadit zvukům opravdu neuvěřitelné atributy... pro mě prakticky deja vu z doby, kdy jsem z nudy četl cca před 15 lety Sterea a Videa na návštěvách u známých.V té době ovšem člověk jako adolescent takovým recenzím důvěřoval, protože popisovaly naprosto cenově nedostupné zboží, a nezbylo než hvízdnout:"tý jo, to musí být zvuk".Pak člověk stárne, náhodně se setkává s takovými přístroji, pochopí fyziologii lidského sluchu korigovaného mozkem, přečte si řadu studií, kdy se tzv. audiofilové pokoušeli poznávat rozdíly mezi poslechem s různými kabely, zesilovači, různými ztrátovými a neztrátovými formáty apod. a celé audiofilství se odkope jako malé děcko.Člověku dojde, že firmy, jako ta v článku zmíněná, hrají jednoznačně na city pomocí perfektního designu a pocitu exkluzivity, který přes řadu prostudovaných a popsaných psychologických fenoménů zprostředkuje člověku, který se považuje za audiofila, ten výjimečný sluchový zážitek. Objektivně ale téměr nula-nula-nic. Je to taková audio-homeopatie. Když dojde ale na lámání chleba, tak žádný audiofil v dvojitě slepém pokusu nepozná rozdíl mezi obyč. dvojlinkou a měděným drátem s centimetrem v průměru izolovaným spletenými copy čínských panen a konektory cinchů potažených ryzím zlatem. Stejně tak nepozná jestli poslouchá dobře udělanou MP3 nebo lossless. A stejně tak by bez toho vizuálně bezchybného zpracování nepopsal zvuk jako důrazný, vyvážený a objemný. Pochopitelně uznávám, že rozdíly do určité míry panují - ale celý ten vrcholně audiofilský segment je jen psychologický podvůdek. Nějak těm posluchačům nedochází, že sluch každého člověka je jiný, každý má jiné ztráty na jiných frekvencích, díky individuální anatomii vnějšího, středního a vnitřního ucha dostává každý zvuky jinak zkreslené a každý v ranném dětství vnímá jiné tóny libě nebo nelibě. V dospělosti libé pocity přináší hlavně společenský konsenzus, který stanoví, co libé je a co ne. Pro ty, kterým to nedošlo a nedojde aspoň přeju, aby ty limitované edice předražených přístrojů měly aspoň investiční hodnotu.
Popisovat zvuk slovy je podobné, jako popisovat chuť kávy. Každé lidské tělo je nastavené více či méně odlišně. Na dva lidi může zvuk působit třemi různými způsoby, stejně jako káva může jednomu člověku chutnat, zatímco druhý ji bude plivat jako naprosto nepitelnou. Když napíšete, že káva chutná hořce, další ji může vnímat naopak sladce. Tak to je, jinak to nebude. I zdánlivě objektivní vlastnost jako např. velikost sluchátek, je svým způsobem subjektivní. Ještě subjektivnější je už tak vysoce subjektivní vnímání zvuku.V tomto testu vůbec nejde o žádné porovnávání obyčejné dvojlinky s měděným drátem, ani cinch konektorů zlacených a nezlacených. Shodneme se na tom, že tato témata jsou minimálně kontroverzní. Ani já se jimi nehodlám zabývat, neboť pro mě je rozdíl (existuje-li vůbec) mezi zlaceným a nezlaceným cinchem v signálovém kabelu (analogicky to platí i pro další podobné spory) naprosto irelevantní. Co v mých očích a především uších ale význam má, jsou reprodukční rozdíly jednotlivých reprodukčních zařízení (a to především těch koncových). Kdo neslyší rozdíl mezi reprodukcí Koss portaPro a Sennheiser HD 800, tak je tomu tak zřejmě proto, že nemá citlivé sluchové ústrojí a zkušenosti. Kdo ale zvuky vnímá, umí je rozlišit a především má za léta poslechu nasbírané poslechové zkušenosti, ví, že rozdíl je značný. Samozřejmě značný třeba jen pro něj.Znalec vína taktéž pozná dobré víno od špatného. Popíše jeho chuť. S jeho popisem druhý znalec vína souhlasit nemusí, a tak chuť popíše po svém. Pravda může být někde mezi. Na úplném konci. Anebo není žádná.
To je rozumna reakce. Jen se ještě musim zeptat, proc ma recenze dovetek: ...pro iPhone? A rozdíl v reprodukci mezi Koss PortaPro a Sennheiser HD800 asi uslysi kazdy...ale neni divu, kdyz jedno jsou mainstreamová sluchátka za pár šupů a druhé ten mnou kritizovaný "hi-end", který by asi mohl stát 5krát tolik, ale ne 50x. Co se týká porovnávání drátů a konektorů, uznávám, že o tom recenze nebyla, ale před lety šlo o velké téma. Nevěděl jsem, že už se situace změnila.No nic, nebudu to dál hrotit, protože nemám rád dlouhé flamy. Jsem zkrátka přesvědčen, že audiofilie je do extrému vyhrocená obsese, a z toho důvodu mě ten test plný vzletných frází (uplně stejných jako před řadou let) pobavil. Ale asi by mě stejně pobavila i recenze vína, kde se dejme tomu "mísí zemitá chuť železité půdy s jistou lehkostí avšak sytostí vlhkého přímořského klimatu". Ale oboje můžeme asi nazvat i "koníčky". Možná.
Sluchátka mají na kabelu ovládání pro ipody a iphony, tedy dovětek "pro iPhone" je snad jasný.
Zajímalo by mě, Aleši, kolik Vám je let a co jste za tu dobu od "pročítání časopisu Stereo/Video z nudy" poslouchal? Pokud jen nějakou spotřební elektroniku v ceně řádově tísícovek Kč nebo, v horším případě, hudbu z mobilu a nějakých špuntů do uší, pak se nedivím, že nerozeznáte rozdíl mezi těmi špunty a nějakou audiofilskou aparaturou... Já se spíš děsím toho, kam spěje vnímání hudby dnešní mládeže, které nedělá problém poslouchat hudbu (je mi jedno, jestli hip-hop, rock nebo klasiku - to je věc vkusu) jen tak z reproduktorku mobilního telefonu...
Souhlasím a neplatí to jen u Hi-Fi, ale na to si musí každý přijít sám ;-)
Chtěl bych se (jako neznalý) zeptat na hodnocení - máte uvedeno:design 10/10zvuk 9/10provedení 10/10komfort 10/10izolace 8/10celkem 8/10... to "celkem" je taky "ručně" zadaná hodnota nebo by mělo jít o nějakou formu automatického přepočtu z výše uvedených hodnocení?Ať už je to jak chce, nějak mi ta hodnota "celkem" s těmi výše uvedenými hodnoceními nesedí.
V systému se celková hodnota nezadává, takže nám to zřejmě špatně počítá. Výsledek by měl být, pokud dobře počítám, 9,4.
Celkem by me zajimalo, jak by si vedly ve srovnani se sluchatky stejne cenove tridy od jinych znacek - AKG K701, Bayerdynamic DT880, Sennheiser HD650
Tohle porovnání by nemělo žádný smysl. Nemůžete porovnávat domácí sluchátka, ke kterým potřebujete ještě sluchátkový zesilovač, s přenosným a uzavřeným modelem. Stejná cena, úplně jiný typ sluchátek.Porovnávat by se mělo spíš s Beyerdynamici T50p, Audio-Technicami ESW9 a třeba Shure 840.
Tak tieto slúchadlá som chvílu počúval... no a ... čo ja viem, na prvý dojem je to nič moc. Supraarual konštrukcia však nesie so sebou kopec komplikácií, ktore treba brať do úvahy.t50p sa vyberajú úplne opačným smerom, esw9 taktiež. Neviem si pomôcť ale B&W mi prišli byť veľmi ale skutočne veľmi temné.. pravdepodobne to robil ten megavankúš pred meničom :-DOsobne by som túto trojicu hodnotil v all around performace v poradí:1.ath2.beyerdynamic3. B&W
jo a este taka malickost... Bowers & Wilkins P5 povazujem skor za dizajnovky...9/10 za zvuk to je snad vtip... Ale su krasne, ku obleku jak stvorene :-)
Poslouchal jsi všechny tři modely v přímém srovnání? Taktéž jsem chvíli poslouchal A-T ESW9, ale netroufl bych si na základě toho dělat nějaké závěry.Zvuk za 9 vtip není. Nemusí sedět každému. Já osobně jsem taktéž na méně basový charakter, ale beru hodnocení v rámci přenosné kategorie. Ve venkovním prostředí totiž subjektivně zvuk na basy chudne.
v priamom nie , tuto trojicu by bolo takmer nemozne dostat do priameho testu... Za hodnotenim si stojim :-)
Pokud jsi slyšel někde v obchodě 10 minut B&W P5, za měsíc A-T ESW9, za měsíc Beyerdynamic T50p a po dalším měsíci jsi tady vytvořil žebříček, asi nemá smysl dále na příspěvky zahrnující toto tvé "hodnocení" reagovat. Nechci urážet, ale oba víme, jak by se malá vypovídající hodnota žebříčku ještě dramaticky snížila.
ako inak :-D ja viem svoje ;-) ... prezentujem svoj nazor, nechapem preco mas potrebu nan reagovat :-/ kazdy si ho moze precitat a ignorovat ho, alebo zobrat do uvahy.
Stejně hloupým stylem bych mohl oponovat aneb "nechápu, proč máš potřebu reagovat na můj článek". Tímto hloupým stylem ale reagovat nebudu, protože prostor pro diskuzi je zde od toho, aby se vznášely názory a na ty názory se odpovídalo, že?Takže. Reagoval jsem proto, že vypovídající hodnota tebou sestaveného "žebříčku" není téměř žádná, neboť sluchová paměť je velice krátká a bez přímého porovnání nemáš šanci alespoň částečně objektivně rozhodnout, co je zvukově lepší a co ne. Zkrátka jen hádáš na základě matných vzpomínek.Spíše ses do mě ale snažil opřít, což se ti v tomto případě moc nevyvedlo, hm? Tak to zkus příště a lépe.
Nemam potrebu sa do teba opierat, nemam 10 :-)Prezentoval som vlastny nazor a aj preto mam potrebu zapojit sa do diskusie :-)
Jo a je mi uplne jednbo ze si ho pisal ty :-D ani neviem kto si, reagujem na sluchadla ako take
to mi nějak nesedí, ovce odjakživa dělají béééé, méééé přece dělají kozy :-D
To vrhá nedůvěryhodné světlo na celou recenzi, potažmo celou redakci, když neznají takové elementární věci.Sluchátka na mě taky konstrukčně působí supraaurální dojmem. Nikoliv, že by mělo jít o circumaurál.
Určitě jde o supraaurální typ. Použil jsem technické informace z jiné recenze a údaje pro P5 se mi zřejmě omylem neuložily. Taktéž opraveno.
Ale ty novozélandskééé.... :-D... opraveno!
autorovi furt behaju po rozume kozy;-)
k cemu jsou dobra kvalitni sluchatka pripojena na "zasumneny" vystup telefonu?
Taky v textu zminuje flac prehravac... :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.