Podle NPD DisplaySearch se za minulý rok prodalo 1,6 milionu televizorů s 4K rozlišením, podíl na tom má především poslední (vánoční) čtvrtletí, kdy se prodalo 1 milión kusů. Největším tahounem byla Čína, tam se jich prodalo 84 %.
Zajímavá jsou další čísla – v Číně se prodávaly především menší úhlopříčky: 39“, 50“ a 55“. Značkkou s největším podílem je Skyworth. Mimo Čínu lidé kupovali hlavně 55“ a 65“ modely, a to značek Sony a Samsung; největší podíl má japonská společnost Sony. Dá se ale předpokládat, že s nástupem levných 4K televizorů z Číny se poměr značek změní.
Celkem prodeje televizorů loni poklesly o 3 %, přičemž LCD televizory o 2 % posílily. Prosto všichni vzhlížejí k 4K jako ke spáse, která posílí zájem o nové televizory a nastartuje růst.
Nový televizor vybírejte pečlivě. Potřebujete chytré funkce, nebo stačí televizor bez nich? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: